Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

|Wrap Up| Wrzesień 2017 roku

      Wrzesień zdecydowanie był trudnym i pełnym wrażeń miesiącem! Na szczęście znalazłam chwilę na czytanie!

     Przeczytałam 5 książek. Dało mi to 1.228 stron, co łącznie daje 10.185 stron w skali roku.

     Posty pojawiały się w każdy poniedziałek i piątek. We wrześniu udostępniłam 9 postów (w tym 4 recenzje książek i 4 recenzje filmów).

     Co prawda nie nadrobiłam za wiele w wyzwaniu 52 książki rocznie, ale przynajmniej nie narobiłam sobie zaległości! Mam nadzieję, że jeszcze wyjdę na prostą!

     Wrzesień był niezwykłym miesiącem, nie tylko przez to co działo się w moim życiu, ale też przez to co udało mi się osiągnąć! Mianowicie podjęłam współpracę z nowym wydawnictwem Szósty Zmysł ("gałęzią" wydawnictwa Papierowy Księżyc). Jestem niesamowicie szczęśliwa! Możecie się domyślać, jaka recenzja pojawi się w najbliższym czasie...

*     *     *

Książki


Jak się uczyć - Benedict Carey *

     Ta książka zupełnie odmieniła moje spojrzenie na temat nauki! Wszystko jest dokładnie odwrotnie, niż mówili nam nasi rodzice, dziadkowie czy nauczyciele. Częste przerwy, muzyka i ciągłe zmienianie miejsca nauki jest wskazane! Są na to proste naukowe dowody!


To nie jest dieta - Anna "Wilczo Głodna" Gruszczyńska *


     Trzydziestodniowe wyzwanie, które ma pomóc nam zmienić swój styl życia na lepsze! I to w bardzo prosty, zabawny i kolorowy sposób! Książka zachwyciła mnie tym w jaki sposób została napisana, jak wielką rolę odegrały tu zadania, które nas motywują! Przede wszystkim jest zabawna i śliczna!

Znalezione obrazy dla zapytania mabon diana rajchel

Mabon - Diana Rajchel

     Czytałam ją dla siebie, na własny użytek, by przygotować się do święta Mabon. Nie planuję dodawać recenzji na jej temat. Jednakże jeśli ktoś jest zainteresowany kołem roku i pogańskimi świętami - polecam. Nie znajdziecie bardziej wiarygodnego i pełnego źródła na temat pogańskich świąt. Seria Sabaty zawiera wszystko co tylko możliwe.

Znalezione obrazy dla zapytania narzeczona oficera
Narzeczona oficera - Charles Todd *
     Babskie czytadełko o niezwykle odważnej, acz zagubionej młodej dziewczynie, której przyszło żyć w czasach wojny. Postanowiła zostać pielęgniarką, nie spodziewała się, że będzie to od niej wymagać takiego wysiłku i nakładu pracy, a także buntu wobec opiekuna.

Znalezione obrazy dla zapytania noc ognia

Noc ognia - Eric - Emmanuel Schmitt * (recenzja 16 października)

      Krótka ale dająca do myślenia historia. W zasadzie jest to anegdota, którą autor postanowił się z nami podzielić. Noc ognia naprawdę miała miejsce, wszystko się wydarzyło. Eric - Emmanuel Schmitt przeżył to wszystko i postanowił się z nami podzielić swoimi przemyśleniami.


Filmy



Droga do El Dorado *

     Film, który w dzieciństwie oglądałam aż do znudzenia. A mojemu kuzynowi wciąż i wciąż było go mało! Znów wracam wspomnieniami do czasów kaset video, zacinającego się sprzętu i telewizora, który co kilkadziesiąt minut tracił kolory... I kto mówi, że młodzież w dzisiejszych czasach nie pamięta takich rzeczy! Jasne, że pamiętam! Załapałam się jeszcze na kasety i zabawki, o których dzisiaj faktycznie mało kto pamięta...

Znalezione obrazy dla zapytania uciekające kurczaki

Uciekające kurczaki *

     Twórcom należą się ogromne brawa za wykonanie tego filmu! Przecież to wszystko było tworzone ręcznie! Na specjalnych makietach! To niesamowite jak wiele pracy zostało w ten film włożonej... Brawa!



Mustang z Dzikiej Doliny *

     Kolejny film z serii "kiedy byłam mała i oglądałam ten film na kasecie...". Wspomnienia! Ale taka jest prawda! Mieliśmy całą kolekcję i puszczaliśmy tak długo, że aż dziwne, że video się nie przegrzało!


Sindbad : Legenda Siedmiu Mórz *
     Tym razem byłam bardzo zaskoczona! Film ma już tyle lat, a ja jeszcze nigdy wcześniej go nie widziałam! Jak to możliwe? Nie wiem... Ale bardzo żałuję, bo był naprawdę świetny! Na pewno obejrzę go jeszcze raz.

*     *     *

     To by było wszystko jeśli chodzi o wrzesień! Bardzo chciałabym, żeby działo się więcej ale łączenie szkoły, pracy, mieszkania i bloga, nie jest takie proste! Nie narzekam jednak i nadal świetnie się bawię pisząc dla Was!

     Jeśli chodzi o plany na październik... Dwie recenzje już Wam zdradziłam! Trzecią będzie Consolation od wydawnictwa Szósty Zmysł. A później? Zobaczymy...

     Na pewno recenzje książek pojawią się w poniedziałki, a filmy i inne wpisy w piątki! Mam nadzieję, że będzie się dużo działo! Musze się przygotować na mój wyjazd! W listopadzie będę na kursach zawodowych... Przez ostatnie dwa lata zawieszałam wtedy bloga na miesiąc lub dwa. Mam nadzieję, że tym razem poradzę sobie bez tego!

     A jak Wam poszło we wrześniu? Co planujecie na październik?

   Domena

Komentarze

Popularne posty