Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

WICCA Religia czarownic dla tych, którzy chcą wiedzieć i zrobić pierwszy krok, by doświadczyć - Agnieszka Mojmira Antonik

Religia czarownic dla tych, którzy chcą wiedzieć i zrobić pierwszy krok, by doświadczyć...

Agnieszka Mojmira Antonik – wiccanka tradycyjna inicjowana w gardneriańsko-aleksandriańskiej linii Vivianne Crowley, silnie związana z pogaństwem nordyckim oraz tradycją tantryczną. Z urodzenia Wrocławianka, duchem córka wikingów. Współorganizatorka Wrocławskich Spotkań Pogańskich oraz współzałożycielka Stowarzyszenia Jera i Somayog.

Uzdrowicielka praniczna. Tarocistka. Czarownica. Kapłanka.

*     *     *

     Kupiłam tą książkę, nie mając w ogóle pojęcia czego mogę się spodziewać w środku. Sądziłam, że jako Polka, która jest Wiccanką będzie opowiadać o swojej drodze. Jak żyje z tym jej rodzina i inne tego typu historie. Znów się pomyliłam!

Magia to sztuka, rzemiosło i nauka. To umiejętność powodowania zmian w świecie widzialnym i niewidzialnym, które są zgodne z naszą wolą, i które nie mając charakteru ponadnaturalnego, wpasowują się harmonijnie w zasady rządzące wszechświatem.

     Książka jest swego rodzaju podręcznikiem. Znajdziemy w nim historyczne fakty o Wicca, ogólny zarys wiary, tradycje Wiccańskie i koło roku, narzędzia czarownicy, opis świąt i rytuałów, a także objaśnienie hierarchii. Wszystko opatrzone zdjęciami!

Magia to również wiedza; wiedza na temat określonych technik prowadzących nas do tego celu, a także na temat psychologii człowieka i natury otaczającej nas rzeczywistości. 

     Jedna ważna rzecz. Jeśli interesujesz się Wicca, a nie masz o niej zbyt wielu informacji, ta książka może Cię zdezorientować. Wiem, że gdyby wpadła mi w ręce jeszcze kilka lat temu to niewiele bym z tego wszystkiego zrozumiała.

Magia to siła, dzięki której mamy możliwość kreowania świata i siebie samych, siła, która może zostać użyta zarówno do tworzenia, jak i do niszczenia.

     Teraz, kiedy posiadam już wiedzę (a przynajmniej tą, która nie jest objęta tajemnicą), czytałam książkę bez najmniejszych problemów. Dostrzegałam jednak słowa, które osobie niemającej zbyt wielkiej wiedzy na ten temat, mogą sprawić problemy.

Czarownica to przede wszystkim osoba starająca się żyć świadomie; być świadomą swojego istnienia, świadomą drogi, którą podąża i powołania,  które nosi w swoim sercu, świadomą własnej wartości, wewnętrznego i zewnętrznego piękna oraz posiadanej mocy.

     Dlatego polecam sięgnąć po nią, jak już nauczycie się znaczenia słów typu politeizm, neopogaństwo, inicjacje, misteria itp. Jeśli wiecie już mniej więcej o co chodzi - ta książka jest kolejnym krokiem na Waszej drodze!

*     *     *

     Ta pozycja była dla mnie świetnym podsumowaniem wiedzy, którą już mam i uzupełnieniem kilku szczegółów. Przede wszystkim jednak dowiedziałam się z niej jak Wiccanie celebrują narodziny, "ślub", "rozstanie", ale też pożegnanie ze zmarłą osobą, o czym wcześniej nie znalazłam rzeczowych informacji. Na pewno będę z niej często korzystać.

     Bardzo przyjemnie się czytało, ze względu na to, że książka została napisana po polsku co dało inny efekt, niż gdyby miałaby być tłumaczona. Mam na myśli to, że przy tłumaczeniu z innych języków, często nie otrzymujemy dokładnie takiej treści jaka była w zamierzeniu autora.

     Dodatkowo świadomość, że autorka jest Polką i jasno pokazuje nam, że mimo iż Polska jest raczej jednolita wyznaniowo (przynajmniej teoretycznie) to da się. Po prostu się da.

Autor: Agnieszka Mojmira Antonik (blog autorki)
Wydawnictwo: Poligraf
Storn: 176
Data powstania : 2011

    Domena

Komentarze

Popularne posty