Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Księga Wszystkich Dusz ~ Tom 4 Powrót - Deborah Harkness

Kontynuacja światowego bestsellera wydanego w 37 krajach i filmowanego przez Warner Bros.

Diana Bishop, młoda doktor historii z potężnej czarnoksięskiej rodziny, i Matthew Clairmont, fascynujący i nieśmiertelny naukowiec, połączeni wielkim zakazanym uczuciem rozpoczęli walkę o niebezpieczną tajemnicę, która zmieni świat.

Idąc tropem zaginionej zaklętej księgi, której szukają wszystkie magiczne rasy, przenieśli się w czasie do elżbietańskiego Londynu i rozdzieranej krwawą wojną religijną Francji. Teraz, żeby odnaleźć manuskrypt Ashmole 782, wyruszają w jeszcze dalszą i jeszcze bardziej ryzykowną wędrówkę - do XVI-wiecznej Pragi. Tam, na cesarskim dworze, staną wobec zaskakującego żądania i ściągną na siebie gniew królowej Anglii. A Diana pozna wreszcie szokującą prawdę o swoim ukochanym.

Lecz czeka ich jeszcze najbardziej niebezpieczna podróż - powrót...

*     *     *


     Ja po prostu nie będę komentowała tych opisów, dobrze? Ja nie wiem, czy może to jest moja wina? Może ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem? Ale... No... No przecież ten opis niewiele ma wspólnego z fabułą. Ok, ja się nie znam.

     To już ostatni tom przygód Matthew i Diany. Muszę przyznać, że właśnie ostatnia część podobała mi się najbardziej. Z fabuły nie mogę nic zdradzić, bo cokolwiek bym napisała - wszystko będzie spoilerem.

"W każdym końcu kryje się nowy początek"

     Irytujące było to, że przez cały cykl właściwie niewiele się działo. Ta historia miała taki potencjał! Autorka go nie wykorzystała, a przynajmniej nie w 100%. Czułam się jakbym oglądała średnio porywający film. Oczywiście były świetne fragmenty! Ale w sumie gdyby pominąć wszystkie mało istotne wątki to całą fabułę można by zmieścić w jednym tomie...

"Jeśli dzieci przestaną zadawać pytania, to czeka nas ponura przyszłość"

     Pierwsze 3 tomy (czyli jakieś 1200 stron, mniej-więcej) to powolne rozwijanie się akcji, a szczególnie relacji między Dianą a Matthew. No i w porządku, bo w końcu ta książka to między innymi romans. Ostatni tom to tak naprawdę najważniejsze wydarzenia i najciekawsza fabuła.

"Najbardziej przerażające potwory wyglądają jak zwykli ludzie"

     Trochę mi przykro, że ta seria jest... no, średnia. Tak wiele można było zrobić z tymi wszystkimi nawiązaniami do Wicca, tak wielkie możliwości dawała XVI - wieczna sceneria... Nie mówię, że książki były złe! W żadnym razie! Były całkiem fajne. Ale "fajne" to najwięcej co mogę powiedzieć. Szkoda.

*     *     *

     Dlaczego tak uważam? Pewnie dlatego, że seria była bardzo zachwalana. MIĘDZYNARODOWY FENOMEN WYDAWNICZY! Ponad 1 000 000 sprzedanych egzemplarzy... Itp, itd..
     A do tego opis obiecywał "Suspens, przygodę i poszukiwanie wielkiego sekretu historii Kodu Leonarda da Vinci. Miłość wielką i nieziemską Zmierzchu. Magię Harry'ego Pottera. Tajemnicę, nastrój i piękno opowieści Cienia wiatru."
     Nie. Tego tam nie znalazłam. Myślę jednak, że gdyby nie te opisy i wszechobecne zachwalanie to książka mogłaby mi się nawet spodobać. Byłaby dobra na długie zimowe wieczory z ciepłą herbatą i pod kocykiem... Ale do mnie nie specjalnie przemówiła. Przykro mi.

     Dodatkowo książka została kupiona przez wielką wytwórnię jaką jest Warner Bros... Minęło tyle lat i nadal cisza! Coś tu nie gra. Może zorientowali się, że hitu z tego nie będzie?

Autor: Deborah Harkness
Wydawnictwo: AMBER
Storn: 394
Data powstania : 2012

    Domena

Komentarze

Popularne posty