Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

|Recenzja filmu| Wielka Szóstka

     Film miał premierę 23 października 2014 roku, a w Polsce pojawił się już 28 listopada. Uważam, że zdecydowanie za mało się o nim słyszało. Jakoś niespecjalnie ciągnęło mnie do tego filmu, obejrzałam go dopiero w tym miesiącu. Żałuję, że nie zrobiłam tego wcześniej, bo stał się jednym z moich ulubionych. Dwa razy płakałam jak głupia, a dowcip sytuacyjny jest w tym filmie naprawdę wspaniały.

*     *     *

     Hiro Hamada ma 15 lat i nieprzeciętny umysł. Jego miłością są boty. Skończył liceum mając 14 lat i od tego czasu bierze udział w nielegalnych walkach botów, nieźle sobie dorabiając. Stracił rodziców, kiedy miał zaledwie 3 lata. Najbliższą mu osobą jest jego starszy brat- Tadashi. Razem mieszkają u ciotki Cass, która prowadzi cukiernie. Chłopcy świetnie się dogadują.
     Tadashi nie chce jednak, żeby jego genialny brat marnował swój talent na głupich walkach robotów. Próbuje go namówić, żeby studiował tam gdzie on. W tym celu zabiera go na swoją uczelnię, przedstawia swoich przyjaciół, Freda, Honey Lemon, Wasabiego i To To, a także pokazuje Hiro swój projekt- osobistego opiekuna medycznego imieniem Baymax.
     Hiro jest zachwycony. Postanawia dostać się na tą uczelnię. Tworzy mikroboty, by przedstawić je na pokazie projektów. W końcu udaje mu się dostać na wymarzone studia. Niestety, najszczęśliwszy dzień jego życia, szybko przemienia się w najgorszy.
     Wybucha pożar i w tragicznym wypadku ginie Tadashi. Hiro pogrąża się w żałobie. Otrząsa się z niej dopiero po kilku tygodniach i to tylko za sprawą Baymaxa, który, oczywiście niechcący, wpakowuje ich w niezłe kłopoty.
     Chłopiec szybko zaprzyjaźnia się z niezwykle sympatycznym i troskliwym robotem. Z pomocą przyjaciół ruszają za zamaskowanym złoczyńcą, który chce zniszczyć San Fransokyo.


*     *     *


Reżyseria:

Don Hall
ChrisWilliams

Scenariusz:

Jordan Roberts
Robert L. Baird
Daniel Gerson

Głosu użyczyli:

Baymax - Zbigniew Zamachowski
Hiro - Jakub Zdrójkowski
Tadashi - Paweł Ciołkosz
Fred - Eryk Lubos
To To - Małgorzata Biela
Honey Lemon - Angelika Kurowska
Wasabi - Wojciech Żołądkowicz
Robert Callaghan - Krzysztof Stelmaszyk
Alistair Krei - Piotr Grabowski

Domena.


Komentarze

Popularne posty