Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Opowiem ci mroczną historię. Zbiór opowiadań grozy - Stefan Darda

Autor bestsellerowego cyklu Czarny Wygon, pięciokrotnie nominowany do Nagrody Fandomu Polskiego im. Janusza A. Zajdla

Okładka książki Opowiem ci mroczną historię. Zbiór opowiadań grozyZapraszamy do mrocznego świata wykreowanego przez jednego z najpopularniejszych polskich pisarzy grozy, który potrafi wywołać u odbiorcy gęsią skórkę, ale też często zainspirować do głębszych przemyśleń. Zbiór "Opowiem ci mroczną historię" usatysfakcjonuje zarówno zdeklarowanych miłośników horroru, jak i czytelników sporadycznie sięgających po ten rodzaj literatury.

"Opowiem ci mroczną historię" to pierwszy zbiór krótszych tekstów autorstwa Stefana Dardy. Zawarte w nim utwory powstawały przez kilka lat i są niejako zwieńczeniem oraz podsumowaniem pierwszego etapu twórczości Autora. W publikacji można znaleźć opowiadania, które czytelnicy mogli poznać już wcześniej - jak choćby nominowane do Nagrody Zajdla "Ostatni telefon" i "Spójrz na to z drugiej strony" czy tytułowe "Opowiem ci mroczną historię" opublikowane wcześniej w jednej z polskich antologii grozy oraz za granicą. Zbiór zawiera też teksty nigdzie wcześniej niepublikowane, jak chociażby utwór "Nika" (Stefan Darda mierzy się w nim ze znaną ze słowiańskiej mitologii postacią wampira) czy opowiadanie "Pierwsza z kolei" - poruszający formą i przerażający realizmem utwór niezawierający wątków fantastycznych.

*     *     *

     Książkę podsunęła mi przyjaciółka. Zaproponowała, żebym ją sobie od niej pożyczyła i czytała w wolnych chwilach,np. jedno opowiadanie wieczorem. Zgodziłam się, bo czemu nie?
     Przyznam szczerze, że spodziewałam się, że będą... naprawdę mroczne. Tak jednak nie jest. W zasadzie tylko jedno opowiadanie (Nika) sprawiło, że wieczorem szczelniej niż zwykle przykryłam się kołdrą ;)
     To wcale nie oznacza, że mi się nie podobało! Skąd! Bardzo przyjemnie mi się czytało. Naprawdę. Obiecałam sobie, że sięgnę po jakieś książki tego autora, bo jestem ciekawa czy tak samo dobrze idzie mu pisanie pełnych powieści, jak opowiadań. Coś mi mówi, że tak.

     W zbiorze znajduje się dziewięć opowiadań:
* Ostatni telefon
* Dwie dychy na gwiazdkę
* Retrowizje
* Spójrz na to z drugiej storny
* Kryzys wieku średniego
* Opowiem ci mroczną historię
* Rowerzysta
* Nika
* Pierwsza z kolei

     W Posłowiu znajdziemy wytłumaczenie wszystkich opowiadań. Warto tam zaglądać po przeczytaniu poszczególnego opowiadania.

     Zdecydowanie przyjemna i ciekawa lektura. Warto poszukać opowiadań na internecie, albo sięgnąć po książę. Każde jest inne, nie będziecie się nudzić. Nie są długie- w sam raz na krótką lekturę przed snem.

Gdy idziecie ulicą, spójrzcie w twarz starca, niedołężnie zmierzającego w przeciwnym kierunku. Spójrzcie w jego oczy, a w wielu wypadkach wyczytacie w nich tak mroczne historie, że trudno wam będzie zasnąć wieczorem.
Adolf Krawczyk

*     *     *

Stefan Darda     Zdecydowanie zgadzam się z powyższym. Bo taka jest prawda. Zapytajcie swoich dziadków, czy chcą się z Wami podzielić jakąś ciekawą anegdotką ze swojego życia. Na pewno opowiedzą wam coś takiego, co was zdziwi, zaskoczy, rozbawi albo wystraszy. Tak naprawdę każdy z nas ma swoją historię. Miło jest czasem poznać cudzą.

Autor: Stefan Darda
Wydawnictwo: Videograf SA
Rok powstania: 2008-2014
Stron: 325

   Domena

Komentarze

  1. Hmmm... dużo w ostatnim czasie czytałam na różnych blogach o Stefanie Dardzie. Będę wreszcie musiała przekonać się na własnej (gęsiej?) skórze, jak pisze.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty