Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Alcatraz kontra bibliotekarze #4 Zakon Rozbitej Soczewki - Brandon Sanderson

Jeśli Mokia upadnie, jej los mogą podzielić pozostałe Wolne Królestwa, a wtedy cały świat znajdzie się we władaniu złowrogich Bibliotekarzy.

Choć jego jedyna broń to kilka par soczewek, zapas wybuchowych pluszowych misiów i niewiarygodny talent do psucia, Alcatraz i tak podejmie wyzwanie. Wystarczy, że pokona armię monstrualnych bibliotekarskich robotów, oddziały Bibliotekarzy, którzy mają normalny wzrost, lecz są nadzwyczaj groźni, oraz najniebezpieczniejszego przeciwnika – własną matkę!

Tym razem nawet jego nadzwyczajny talent do psucia może nie wystarczyć.

Czy Alcatrazowi uda się jeszcze raz uratować sytuację?

Lemony Snicket i komiksy o superbohaterach w jednym.
„Publishers Weekly”


*     *     *


     Nareszcie dotarł do mnie kolejny tom! Jestem zdecydowanie zakochana w Brandonie Sandersonie, ale o tym pewnie już wiecie... Dla porządku, jeśli nie znacie poprzednich tomów to możecie je znaleźć tutaj:




     A teraz możemy lecieć dalej!

*     *     *

     Na Alcatraza znów czeka wielkie wyzwanie, tym razem od jego decyzji zależeć będzie życie wielu ludzi i losy całego miasta, a co za tym idzie - państwa! W końcu w Mokii trwa wojna z groźnymi Bibliotekarzami!

"Wojna to nie powód, żeby robić ludziom krzywdę."

     Tak bardzo chciałabym się z Wami podzielić wszystkim co się wydarzyło, ale naprawdę nie mogę - nie chcę spoilerować! Powiem tylko, że zupełnie nie spodziewałam się, że tak potoczą się losy całej wojny. Zakończenie daje nam dużo do myślenia i pobudza naszą wyobraźnię. Co teraz? Jak Alcatraz i cały ród Smedrych poradzą sobie z... przykrością która ich spotkała (bez spoilerów)?

     Autor daje nam inne spojrzenie na to czym jest wojna, odwaga i głupota. Bawi się z nami, droczy się i jak zawsze oszukuje nas i zwodzi, ale to właśnie kocham w jego książkach najbardziej...

"Bo odwaga i gupota to w zasadzie to samo. Istnieje na to matematyczny wzór: GU>/=ODW. Co odczytuje się dość prosto jako: "Gupota danej osoby jest większa lub równa jej odwadze". Proste, nie?"

*     *     *

    Naprawdę, Brandon Sanderson nigdy mnie nie zawodzi. Nie wiem jak to jest możliwe! Autor zwyczajnie bawi się tym co robi, zaprząta nasze myśli głupotami, bawi nas ciekawymi spostrzeżeniami i nazywa nas świrami. Rozśmiesza nas i zaciekawia! Nawet rozdziały są celowo źle ponumerowane a każdy kolejny jaki widziałam wywoływał u mnie uśmiech!

     Szalona przygoda, która nie do końca ma happy end, choć zależy jak na to spojrzeć... Musicie zdecydować sami - naprawdę warto!

     Pochłonęłam tą książkę w ciągu dwóch wieczorów i jestem przekonana, że w żadnym razie nie był to czas stracony! Z niecierpliwością czekam na kolejny tom, a Was z całego serca zachęcam do zapoznania się z autobiografią Alcatraza Smedrego... Bo warto!


Recenzja powstała dzięki współpracy z wydawnictwem IUVI.

Autor: Brandon Sanderson
Wydawnictwo: IUVI
Data premiery: 18 kwietnia 2018
Stron: 288


   Domena

Komentarze

Popularne posty