Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Wrap Up Maj 2015 roku

     Witajcie!
     Spóźnione podsumowanie miesiąca.
     Jestem z siebie zadowolona. Przeczytałam dwa razy więcej niż w kwietniu.
     Na zdjęciu obok brakuje dwóch książek. Dwóch tomów One Piece.




One Piece tom 1. Romance Dawn- przygoda na horyzoncie- Eiichiro Oda

     Nie zamierzałam jej czytać. To było zupełnie spontanicznie. Leżała na stoliku. Sięgnęłam po nią, obejrzałam i zaczęłam czytać. Pierwsze kilka stron wydało mi się tak niesamowicie dziwnych, że aż bałam się co będzie dalej. Szukałam sensu w tym co się dzieje i tak jakoś wyszło, że skończyłam pierwszy tom. Historia małego chłopca, który bardzo chce zostać piratem. Do tego stopnia, że gotowy jest poświecić własne życie. Niestety nikt nie traktuje go poważnie. Pewnego dnia Luffy zjada diabelski owoc, który sprawia, że staje się człowiekiem-gumą. Ceną za bycie człowiekiem-gumą jest gwarancja, że nigdy nie będzie się umiało pływać. Luffy chce zostać królem piratów, więc jest to wysoka cena, ale mały się nie poddaje i stara się zwerbować załogę. Pierwszym celem jest Zoro- mój ulubiony bohater.




One Piece tom 2. Versus!- Piracka załoga Buggy'ego- Eiichiro Oda

     Ponieważ miałam możliwość przeczytania drugiego tomu, chętnie z niej skorzystałam. Niestety musiałam oba oddać kuzynowi jeszcze w pierwszym tygodniu maja, więc umieszczenie ich na zdjęciu było niemożliwe. W kolejnym tomie Luffy szuka chętnych do swojej załogi. Musi też zmierzyć się z kapitanem klownem Buggy'm i jego niezwykłą załogą. Chętnie przeczytam więcej tomów. Ta historia mnie wciągnęła. Naprawdę nieźle się ubawiłam.




Dziesięć stron świata- Anna Onichimowska

     Autorka wspaniałej "Hera moja miłość" i jej dziesięć krótkich opowiadań. Książka składa się z dziesięciu historii. Bohaterami są osoby z różnych państw, o różnych wierzeniach, przekonaniach, z różnych środowisk. Bohaterowie z Holandii, Polski, Ukrainy, Indii, Finlandii i wielu innych. Dobrze czasem oderwać się od jakiś dłuższych fabuł i skupić na krótkich, bo mają około dwudziestu stron.




Starcie potworów- Chris Columbus & Ned Vizzini*

     Drugi tom Domu tajemnic. Jak na razie ostatni. Mam nadzieję, że będzie więcej, bo bardzo mi się podobają. niezwykłe dzieje trójki rodzeństwa. Kordelia, Brendan i Eleanor tym razem przenoszą się do starożytnego Rzymu. Niestety powrót nie jest łatwy, bowiem Księga Życzeń i Zagłady uległa małemu... wypadkowi? Rodzeństwo musi znaleźć inną drogę. Niestety Brendan nie do końca chce wracać. Rzym niezwykle mu się podoba...




Przeznaczenie Adhary- Licia Troisi*

     Pierwszy tom Legend Świata Wynurzonego czyli ostatniej jak do tej pory trylogii o Świecie Wynurzonym. Adhara budzi się w obcym miejscu. Nie wie jak się nazywa, kim jest, co tam robi i gdzie ma się udać. Są jednak rzeczy które wie, jakby zostały jej wcześniej zakodowane. Musi sobie jakoś poradzić. Szybko wpada w tarapaty. Na szczęście pomaga jej młody uczeń na jeźdźca smoka, Amhal. Dziewczyna musi stawić czoła nowym wyzwaniom. Bardzo mi się spodobała.




Córka krwi- Licia Troisi*

     Drugi tom Legend Świata Wynurzonego. Adhara odkrywa kim jest ale nie może się z tym pogodzić. Cały Świat opanowuje tajemnicza, śmiertelna choroba. Nasza bohaterka ma niestety też swoje własne problemy zdrowotne... By przeżyć musi odnaleźć zaginioną bibliotekę. Czasu jest coraz mniej. Książka zaskoczyła mnie tym, że jest krótka. Ma 270 stron podczas gdy wszystkie inne miały około 100 więcej. Po przeczytaniu tylu książek Lici Troisi, jest to dostrzegalne i rażące. Ale dużo akcji wszystko naprawia.




Ostatni bohaterowie- Licia Troisi*

     Ostatni tom Legend Świata Wynurzonego, tym samym ostatnia książka o Świecie Wynurzonym. Ostateczne starcie dobra ze złem. Adhara musi zmierzyć się z Niszczycielem. Nie chce jednak robić tego tak jak wszyscy tego od niej oczekują. Chce tworzyć własne przeznaczenie. Idealne zakończenie trylogii. Nie mogłabym wyobrazić sobie lepszego.




Władca Lewawu- Dorota Terakowska

     Krótka, dziecinna historia o Bartku. Chłopcu z domu dziecka w Krakowie, który przez przypadek znajduje się w innym świecie. Wszystko jest odwrotne. Bartek jest nazywany Ketrabem a Wawel-Lewawem.  Musi się odnaleźć w tym dziwnym świecie i odkryć kto włada Lewawem. Nie przepadam za stylem pisana Terakowskiej. Wydają mi się dziecinne, choć wiem, że mają swój ukryty, głębszy przekaz.




     Tak wyglądał maj. W czerwcu możecie spodziewać się recenzji Cmentarza zapomnianych książek Carlosa Ruiza Zafóna.
     Więc czerwiec będzie miesiącem książek o książkach!
     Obiecuję też dodać w tym miesiącu Urodzinowy Stosik. Jak tylko dotrze do mnie ostatni prezent urodzinowy, od Enkeli.
     Pozdrawiam
   Domena

Komentarze

Popularne posty