Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Starcie Potworów - Chris Columbus & Ned Vizzini

KSIĄŻKA REŻYSERA HARRY'EGO POTTERA
     "W domu Kristoffa wreszcie zapanował spokój. Wichrowa Wiedźma zniknęła, a rodzina Walkerów nagle odkryła na swoim koncie dziesięć milionów dolarów. Lecz to tylko cisza przed burzą. Eleanor, Kordelia i Brendan znów będą musieli stawić czoła wiedźmie, która ukryła się w najmniej oczekiwanym miejscu, stanął się świadkami niezwykłego wywoływania duchów, a nawet przeniosą się do Rzymu, gdzie wpadną w sam środek walk gladiatorów. Co tym razem wpiszą do Księgi życzeń i zagłady?
     "Dom tajemnic to niebezpieczny, pełen przygód roller coaster, w którym trójka odważnego rodzeństwa zmierza do nieuniknionego starcia z potężnymi mrocznymi siłami. Wybuchowa mieszanka fantazji i tajemnicy"
J.K. ROWLING

     CHRIS COLUMBUS- amerykański reżyser i scenarzysta, twórca m.in. filmów o Harrym Potterze, Pani Doubtfire i Gremlinów.

     NED VIZZINI- znany amerykański autor powieści dla młodzieży."

*   *   *

     Kolejny tom Domu tajemic. Młodsza koleżanka, Marcelina, która poleciła i pożyczyła mi tę serię, trafiła w mój gust. Ta książka naprawdę mi się podobała, tak jak jej poprzedniczka! Fantastyczna przygodówka. Co prawda, trochę dziecinna, ale jest po prostu świetna. Już nie mogę się doczekać kolejnego tomu!

*   *   *   

     Jest dość pokaźna, ale nie załapuje się na cegiełkę- nie przekroczyła 500 stron. Duże litery, krótkie rozdziały, dużo ilustracji. Bardzo szybko się czyta. Lektura prosta i przyjemna. Ale naprawdę świetna. 

*   *   *

     Książka o dzieciach, które... przenoszą się do książek! Niestety nie na własne życzenie i nie tam gdzie chciałyby być.
     Kordelia, Brendan i Eleanor prowadzą w miarę spokojne życie. Dzięki kwocie, która pojawiła się na ich koncie, mają stabilne życie. Chodzą do dobrej szkoły. Oczywiście to, że szkoła jest luksusowa nie znaczy, że nasi bohaterowie mają tam tak dobrze jakby tego chcieli.

"Czasami rodzeństwo cię wkurza, a czasami może uratować ci życie"

     Nagle Kordelia zaczyna się dziwnie zachowywać. Prawda okazuje się gorsza niż nasze domysły.

"Sam powiedz: czy istnieje gorsze miejsce, bardziej samotne i zdradliwe niż... serce nastolatka?"

     Wiedźma powraca i ponownie więzi dzieci w trzech książkach. Jednak przez nieuwagę dzieci odcinają sobie jedyną drogę powrotu do domu.

"Bo prawdziwy świat nie zawsze jest cudowny (...) Bywa nudny i męczący, zwłaszcza gdy nie ma się żadnej władzy. Więc ludzie uciekają w miejsca, gdzie mają władzę."

     Poznają nowych przyjaciół i wpadają w nowe tarapaty, by na końcu odkryć co dla nich jest najważniejsze.

"-Zasady się zmieniły (...) Teraz żyjemy według własnego kodeksu.
-I tworzymy własne legendy."


*    *    *

     Pouczająca, przyjemna i, mimo okazałości, krótka historia. A może to dla mnie była krótka... Może to dlatego, że nie ma kolejnej części? A Epilog jest taki zachęcający...
     Naprawdę, jedna z lepszych serii jakie czytałam. Aż mam ochotę przeczytać ją ponownie...

*   *   *

     Autorzy: Chris Columbus & Ned Vizzini     Stron:  482
     Wydawnictwo: Znak emotikon
     Rok wydania: 2014



     Pozdrawiam
   Domena

Komentarze

Popularne posty