Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Dom Tajemnic - Chris Columbus & Ned Vizzini

KSIĄŻKA REŻYSERA HARRY'EGO POTTERA!
     "Eleanor, Kordelia i Brendan razem z rodzicami przeprowadzają się do wielkiego domu, który należał kiedyś do tajemniczego pisarza, Denvera Kristoffa. Po niezapowiedzianej wizycie jego córki, niepokojącej staruszki, rodzeństwo trafia do groźnego świata, w którym czyhają na nich olbrzymy, piraci, Wichrowa Wiedźma i Król Burz. Jaką tajemnicę kryje historia ich własnej rodziny? Czy rodzeństwu uda się w końcu odnaleźć drogę do domu?

POCZĄTEK NOWEJ PRZYGODOWEJ SERII!

     "Dom Tajemnic to niebezpieczny, pełen przygód roller coaster, w którym trójka odważnego rodzeństwa zmierza do nieuniknionego starcia z potężnymi mrocznymi siłami. Wybuchowa mieszanka fantazji i tajemnicy."
J. K. ROLWING

     CHRIS COLUMBUS- amerykański reżyser i scenarzysta, twórca m.in. filmów o Harry'm Potterze, Pani Doubtfire i Gremlinów.
     NED VIZZINI- znany amerykański autor powieści dla młodzieży."

*   *   *

     Książkę pożyczyła mi młodsza koleżanka, Marcelina. Wypaliła z nią niespodziewanie. Nigdy nie chciałam czytać tej serii, ale jak już przyniosła, to chętnie wzięłam. Zabrałam się za nią po kilku tygodniach. Spodziewałam się, że będzie mnie nudzić, że będzie dziecinna, prosta... Ale taka nie była! To prawda, jest trochę dziecinna, ale to najlepsza przygodówka jaką czytałam!

*   *   *

     Jest to sympatyczna cegiełka. Pokaźna, z ładną okładką i tajemniczym, troszkę mrocznym grzbietem. Duże litery i naprawdę wspaniałe ilustracje. Krótkie rozdziały, przez co szybko się czyta. Mamy też charakterystyczny zapach lekko żółtego papieru.

*   *   *

     Jest to historia rodzeństwa, które razem z rodzicami wprowadzają się do tajemniczego domu z numerem 128 przy alei See Cliff w San Francisco. Już przy zwiedzaniu domu dzieją się różne dziwne rzeczy mimo to Doktor Jake Walker i Pani Bellany Walker postanawiają kupić dom i wprowadzić się do niego.
     Już pierwszy dzień w tym domu zmienia całą rzeczywistość.


*   *   *

     Dzieci znajdują się w niezwykłym miejscu, same, bez prądu, rodziców i wody. Muszą sobie jakoś poradzić. Wkrótce odkrywają powody owych "przenosin" i postanawiają wrócić do domu za wszelką cenę.
     Niestety kolejne dni przynoszą więcej opcji i więcej niewiadomych. Rodzeństwo musi walczyć o swoje życie.


*   *   *

     Ośmioletnia Eleanor, dwunastoletni Brendan i piętnastoletnia Kordelia przeżywają niezwykłe przygody w tajemniczym domu. Poznają jego historię, a także historię jego uprzednich mieszkańców.


*   *   *

     Książka nie jest wypchana typowymi złotymi myślami, żeby nigdy się nie poddawać itp. Poza tym jednym, jedynym cytatem"

"Nadzieja- powiedział Will- jest najważniejsza."

     Mamy też coś o książkach:

"Uciekanie w książki jest cudowne."

     W tej powieści książki są bardzo ważne. Gdyby nie książki, cała przygoda nie miałaby miejsca.

"Dziennik- poprawił ją Will.- Mężczyźni nie piszą pamiętników."


*   *   *

     Przyjemna przygodówka, którą szybko się czyta. Ciekawi bohaterowie. Mimo tragicznych wydarzeń można się pośmiać. Tajemnica, happy end, dużo akcji, walka, magia i dużo książek!
     Nie spodziewałam się tego. Teraz już wiem, że jest to naprawdę wspaniała książka przygodowo-fantastyczna. Nie zanudza mądrościami, wciąż dzieje się coś nowego.
     Piękne ilustracje, duże litery. Mimo tego, że nie należy do najmniejszych, naprawdę szybko się czyta.
     Piotr Fronczewski nagrał audiobooka tej powieści. Samą książkę opisuje słowami: "Dom Tajemnic to niebezpiecznie wciągająca opowieść o potędze czarnej magii, sile przyjaźni i poświęceniu. Niewyjaśnione sekrety sprzed lat, walka trójki rodzeństwa o życie swoich najbliższych i ostateczne starcie dobra ze złem. Tej jesieni magia powraca...". Cóż jeszcze można dodać? 

*   *   *


     Autorzy: Chris Columbus i Ned Vizzini
     Stron: 506
     Wydawnictwo: Znak emotinkon
     Rok wydania: 2013





     Pozdrawiam
   Domena



Komentarze

Popularne posty