Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Maraton Świata Wynurzonego

     Witajcie!

     Tym postem chcę rozpocząć maraton Świata Wynurzonego. 
     Co to takiego? To proste! Licia Troisi napisała aż 17 książek. Oczywiście nie wszystkie książki zostały już przetłumaczone z języka włoskiego. Jednakże seria o Świecie Wynurzonym tak!
     Jak to seria? Hm... Lubię to nazywać trylogią trylogii, bowiem powstały TRZY trylogie opowiadające o Świecie Wynurzonym. W najbliższe trzy niedziele pojawiać się będą recenzje całych trylogii. Dlatego już jutro spodziewajcie się recenzji pierwszej, czyli Kronik Świata Wynurzonego.
     Wprawdzie przeczytałam też trylogię Dziedziczka Smoka, ale okazało się, że autorka postanowiła dopisać kilka tomów... Poza tym czytałam ją już dawno i dobrze by było ją sobie przypomnieć, dlatego też nie zrecenzuję jej w najbliższym czasie.

     Cała seria tworzona jest na prostym schemacie. Główna bohaterka, która z takich czy innych powodów jest wyjątkowa, poznaje mężczyznę, który staje się jej sojusznikiem w walce o Świat Wynurzony. Tajemnice, intryga, kłamstwa, łzy, walka, smoki, emocje... Dużo się dzieje! A ja odnoszę wrażenie, że każda kolejna trylogia jest lepsza od poprzedniej. A może to ja tak bardzo zaczynam przejmować się dziejami Świata Wynurzonego?
     UWAGA! To bardzo ważne, żeby czytać trylogie po kolei. Bohaterowie z poprzedniej ZAWSZE mają jakiś udział w następnej. Jeśli przeczytamy najpierw Wojny Świata Wynurzonego, będziemy mieli zepsute całe Kroniki. Kroniki natomiast są swego rodzaju wstępem.


     Licia Troisi- młoda włoska pisarka, która osiągnęła niebywały sukces w kraju i za granicą. Łączna sprzedaż jej książek wyniosła we Włoszech ponad 1 500 000 egzemplarzy. Powieści tworzące cykl, który zapoczątkowały Kroniki Świata Wynurzonego, trafiły także na listy bestsellerów w Niemczech i we Francji, a prawa do ich przekładu kupiło 17 krajów.

     Pozdrawiam
   Domena

Komentarze

Popularne posty