Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Masa o kobietach polskiej mafii - Jarosław Sokołowski "Masa" i Artur Górski


Kim były matki, żony i kochanki polskich gangsterów?


Wstrząsająca opowieść o kobietach w cieniu wielkich mafiosów.
Poznaj Monikę Z., żonę Słowika, damę z zamiłowaniem do ogromnego luksusu i potencjałem mafijnego bossa. Agnieszkę R., konkubinę Świni. Git-falbanę, czyli prawdziwą kobietę z gangu. Niewiarygodną historia Polki, która trzęsła kalabryjską mafią! Piękną i bezwzględną Inkę, która wystawiła ministra Dębskiego. Szaleńczo zakochane? A może z ambicjami, by wpływać na decyzje polskiej mafii?

Artur Górski - dziennikarz, pisarz, autor wielu powieści sensacyjnych , m.in. Gucci Boys, Al Capone w Warszawie, Zdrada Kopernika, a także książek z gatunku non-fiction Świat tajnych służb i Gang. Specjalizuje się w problematyce międzynarodowej przestępczości zorganizowanej. Do niedawna redaktor naczelny "Focusa Śledczego", obecnie redaktor "Focusa Historia".

Jarosław Sokołowski - pseudonim Masa, były przestępca, jeden z najbardziej wpływowych gangsterów tzw. grupy pruszkowskiej, od 2000 r. świadek koronny. W latach 90, blisko związany z jednym z pruszkowskich bossów, Andrzejem K. "Pershingiem". Skłócony z większością zasządu mafii. Dzięki jego zeznaniom udało się pogrążyć "Pruszków". Do niedawna felietonista "Focusa Śledczego".


*     *     *

     Książka leżała na mojej półce kilka lat. Mam całą masę książek, których jeszcze nie przeczytałam. Wybór padł właśnie na tą pozycję i wcale nie żałuję.

     Całość prowadzona jest w formie wywiadu. Każdy rozdział zawiera wstęp, który wprowadza nas w temat, a później panowie rozmawiają ze sobą.

     Ciekawe anegdoty i szokujące fakty wręcz wylewają się ze stron. Zawsze uważałam, że nasza mafia nie zajmuje się niczym ciekawym. Uważałam, że w porównaniu do Włoskich mafii, czy Japońskiej Yakuzy, Polska mafia jest w najlepszym razie średnia... Rzadko się o nich słyszy, nie pokazują się...

     Po przeczytaniu tej książki dowiedziałam się, czym do niedawna się zajmowali, nabrałam w pewnym sensie "szacunku". Odkryłam, że oprócz narkotyków, o których pewnie każdy wie, ciekawym zajęciem jest "opiekowanie się" konkursami piękności i prowadzenie ogromnych klubów.

*     *     *

     Warto było dowiedzieć się, jak wygląda życie kobiety, która wyszła za mafioza, albo sama chce zostać bossem... Może to duże słowa, ale Autorzy pokazali nam, że historia zna takie przypadki.

     Czytało się bardzo szybko i przyjemnie. Uwielbiam takie klimaty, a jeśli jeszcze te historie są opowiadane przez świadka koronnego... Czegóż chcieć więcej?

Autor: Jarosław Sokołowski "Masa" i Artur Górski
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Stron: 229
Rok wydania: 2014

   Domena

Komentarze

Popularne posty