Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Akademia Dobra i Zła ~ Świat bez książąt - Soman Chainani

Znalezione obrazy dla zapytania akademia dobra i zła świat bez książąt
Sofia i Agata, bohaterki napisanej z rozmachem kontynuacji bestsellerowej powieści Akademia Dobra i Zła, powróciły do domu, by żyć Długo i Szczęśliwie. Jednak życie to nie bajka, jakiej się spodziewały.
Gdy Agata potajemnie życzy sobie innego szczęśliwego zakończenia, bezwiednie otwiera wrota do świata Akademii Dobra i Zła.
Ale baśniowy świat który znały, całkowicie się zmienił. Księżniczki i wiedźmy, czarownicy i książęta, nie są już wrogami- tworzą się nowe sojuszem a stare idą w zapomnienie.
W tych trudnych czasach wojna wisi na włosku. Sofia i Agata dążą do pokoju, ale nieoczekiwane zagrożenie może zniszczyć wszystko i wszystkich, których kochają.
Tym razem pochodzi ono z najmniej spodziewanego miejsca.

Soman Chainani stworzył niezwykły świat, o którym Ann M. Martin, laureatka wyróżnienia Newberry Honor, pisze: "Baśń niepodobna do innych zawierająca romans, magię, humor oraz tajemnicę, która nie pozwoli się oderwać od lektury aż do ostatniej strony".

*     *     *

     Znowu sytuacja się powtórzyła. Na początku nie mogłam się wczuć w tę historię, za bardzo nie wiedziałam o czym bohaterki tak zażarcie dyskutują i co się stało, że nagle są w sowim mieście... Musiałam się na nowo przyzwyczaić do tej historii (w końcu minęło kilka miesięcy kiedy czytałam poprzedni tom). Jednak bardzo szybko się przyzwyczaiłam i znów przywiązałam się do dziewczyn.

*     *     *

     Przez nieodpowiednie życzenie Sofia i Agata trafiają znów do Akademii Dobra i Zła. Nie jest to jednak ta sama akademia. Wszystko się zmieniło. Niestety dziewczyny nie mogą sobie ot tak po prostu wyjść. Muszą najpierw zakończyć swoją baśń.

"W Prastarej Puszczy trwa
Akademia Dobra i Zła.
Bliźniacze wieże jak dwie głowy,
Jedna dla szlachetnych,
Druga dla podłych.
Ucieczka z niej niemożliwa.
Jedyna droga wyjścia
W baśni się ukrywa."

     Podział na Dobro i Zło już nie obowiązuje. Uczniowie podzieleni są ze względu na płeć. Szkoły nienawidzą siebie nawzajem i życzą sobie śmierci. W Akademii Chłopców jest teraz nowy Dyrektor. W Akademii Dziewcząt władzę przejęła tajemnicza i niebezpieczna dziekan Sader.

"Nie oczekujesz chyba, że opowiem naszą historię tak, jak się w rzeczywistości rozegrała, prawda?"

     Sofia i Agata nie tylko muszą powstrzymać uczniów przed wzajemnym wymordowaniem się, ale też odnaleźć i uwolnić Baśniarza, by mógł dokończyć ich historię. To jednak nie będzie takie proste... Dodatkowym utrudnieniem są uczucia bohaterek do siebie nawzajem, ale też do Tedrosa...

     Ta część też doczekała się swojego Book Trailera, choć tak samo jak poprzedni - nie zachwyca. Aczkolwiek na pewno warto o tym wspomnieć.



*     *     *

      Mam wrażenie, że autor bardzo lubi komplikować naszym bohaterkom życie! Muszę przyznać, spełnia to swoją rolę - porusza i trzyma w napięciu. Ostatnie strony naprawdę nie pozwalają się oderwać... Nawet nie wiem jak szybko je pochłonęłam. Znów opowieść kończy się w podobny sposób... Na szczęście na półce już czeka na mnie kolejny tom.

   Autor: Soman Chainani
   Wydawnictwo: Jaguar
   Rok powstania: 2014
   Stron: 438

     Domena.

Komentarze

Popularne posty