Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Akademia Dobra i Zła ~ Długo i Szczęśliwie - Soman Chainani

     "-Dlaczego tak bardzo mnie pragniesz? - zachrypiała.
     Popatrzył na nią, a jego zaciśnięte szczęki rozluźniły się, wargi lekko się rozchyliły. Sofia pomyślała, że w tym momencie wygląda tak, jak wyglądał Tedros, gdy się nie pilnował - jak zagubiony chłopiec udający dorosłego.
     -Ponieważ dawno, dawno temu byłem taki jak ty - powiedział cicho. Zamrugał szybko, pozwalając, by ogarnęły go wspomnienia. - Starałem się kochać mojego brata. Starałem się uciec od przeznaczenia. Myślałem nawet, że znalazłem... - Urwał. - Ale to wszystko prowadziło tylko do kolejnego bólu... kolejnego Zła. Tak samo jak każda twoja próba znalezienia miłości. Twoja matka, twój ojciec, twoja przyjaciółka, twój książę... Im bardziej ścigasz światło, tym więcej ciemności znajdujesz. A jednak wciąż wątpisz, czy twoje miejsce jest po stronie Zła.
     Sofia zesztywniała, gdy delikatnie uniósł jej podbródek.
     -Przez tysiące lat Dobro pouczało nas, czym jest miłość. Ty i ja próbowaliśmy kochać w taki właśnie sposób, ale znaleźliśmy tylko cierpienie."

*     *     *

     Szykuje się kolejne niebezpieczeństwo! Agata, wraz z Tredrosem, powraca do Gawaldonu, by żyć długo i szczęśliwie. Niestety okazuje się, że młodzi pozostawieni sami sobie wcale nie dogadują się tak dobrze, wciąż się kłócą i spierają. Na dodatek w mieście Agata została uznana za wiedźmę i nie może wyjść z chaty matki.

"Serce tylko do czasu może iść pod wiatr, potem nauczy się go akceptować."

     Tymczasem Sofia zostaje uwięziona w wieży Dyrektora Akademii. Młody Dyrektor każdego dnia oświadcza się jej i proponuje, by została jego królową. Sofia ma wszystko co jest jej potrzebne, wygodną komnatę, piękne stroje i smaczne potrawy. Z każdym dniem dziewczyna jest coraz bardziej zauroczona przystojnym Rafalem, bo tak Dyrektor ma na imię.

"Zbliża się wojna, synu Artura. Jak długo Sofia nosi pierścień Dyrektora Akademii, wszystko, co Dobre, jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie- przyszłość i teraźniejszość, stare i nowe. Albo ty i twoja księżniczka sprowadzicie Sofię na stronę Dobra... albo Dobro, jakie znamy, zostanie na zawsze unicestwione. Takiego właśnie zakończenia on pragnie."

     Agata i Tedros przenoszą się do Akademii Dobra i Zła, ale Akademia jaką znali zupełnie się  zmieniła. Teraz jest to Akademia Starego i Nowego. Z pomocą Ligi Trzynastu próbują znaleźć Sofię i przekonać ją, by zniszczyła pierścień, który otrzymała od Rafala. Jak się domyślacie, nie jest to łatwe zadanie...

*     *     *

     Jest to ostatnia część trylogii, a przynajmniej taki był plan! Aktualnie oczekuję na kolejny tom "Quests for Glory" - jeszcze sobie pewnie chwilę poczekam. 

     Zdecydowanie najbardziej zakręcona, zamieszana i skomplikowana część! Zastanawiamy się co się w ogóle dzieje, ale to właśnie jest wspaniałe! Wszystko się komplikuje, wszystko wydaje się niemożliwe do rozwiązania, aż tu nagle, "bum!" i wszystko powoli się naprawia.

"Na tym polega właśnie problem z Dobrem. Wmawia ci, że powinnaś się kierować nadzieją i wiarą, choć to zaledwie złudzenia. Zło nakazuje ci wierzyć w prawdę - prawdę, której patrzysz w oczy, niezależnie od tego, jak bardzo się jej boisz."



*     *     *

          Największym problemem naszych bohaterek oczywiście jest to, że świat się kończy, armia zombiaków atakuje wszystkich dookoła, Zły Dyrektor Akademii chce zniszczyć Gawaldon i wymordować wszystkich Dobrych bohaterów... mimo to, mają też rozterki sercowe, które są jednym z najważniejszych aspektów ich historii.

     Przyznam, że  momentami jest to irytujące, ponieważ chcemy wiedzieć do stanie się z całym światem, a tymczasem dziewczyny wolą porozmyślać trochę na temat swoich uczuć. Irytujące, ale bezsprzecznie potrzebne dla fabuły.



   Autor: Soman Chainani
   Wydawnictwo: Jaguar
   Rok powstania: 2014
   Stron: 527

     Domena.

Komentarze

Popularne posty