Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

|Recenzja filmu| Krudowie

     Mam przyjemność opowiedzieć Wam dziś o kolejnym filmie wytwórni DreamWorks. Krudowie swoją premierę mieli 15 lutego 2013 roku, w Polsce pojawili się już 5 kwietnia 2013.

*     *     *

     Nie wiem jak Wy ale ja nigdy nie widziałam tego filmu w TV, w najbliższym kinie też nie kojarzę, żeby go puszczali, za głośno o nim nie było i jakoś tak... rozeszło się po kościach. Gdyby nie to, że postanowiłam zapoznać się z całą filmografią DreamWorks'a - pewnie nie sięgnęłabym po ten film, bo jakoś nieszczególnie mnie zaciekawił. Okazuje się, że sporo bym straciła!

     Krudowie to typowa rodzina jaskiniowców - ich głównym celem jest przetrwanie do następnego dnia... i tak w zasadzie przez całe życie. Jakby się nad tym dłużej zastanowić, to w sumie ma to sens. Jednak gdy skupiamy się na tym co tu i teraz - stoimy w miejscu, nie rozwijamy się. I właśnie to przeszkadzało Ip. Razem z Babcią, rodzicami (Grag'iem i Uggą) i młodszym rodzeństwem (Tank'iem i Dzidzią) mieszkają w jaskini i wychodzą tylko wtedy, kiedy muszą zapolować.

     Przetrwali tylko dlatego, że ojciec zabraniał wszystkiego co nowe i potencjalnie niebezpieczne. Ciekawość Ip nie znała jednak granic i pewnej nocy wymknęła się z jaskini. Poznała wtedy Gaja i dowiedziała się czym jest ognień. Od tej pory wszystko się zmieniło.

     Zaczął się "koniec świata". Nasi bohaterowie stracili dom i musieli wyruszyć w nieznane by znaleźć nową jaskinię. Czekał na nich piękny, kolorowy świat pełen nowych, niebezpiecznych i puchatych stworzonek! Ip nareszcie poczuła się szczęśliwa, a Grag musiał zrozumieć otaczający go świat i pogodzić się ze zmianą.

*     *     *

     Nastawiłam się połączenie Flinstonów z Epoką Lodowcową, ale Krudowie to miły powiew świeżości, którego się nie spodziewałam. W zabawny i ciekawy sposób opowiada o tym, że gdyby nie zmiany, do niczego byśmy nie doszli i do dziś siedzielibyśmy w jaskiniach modląc się o przetrwanie. To właśnie ciekawość popycha nas do przodu!

     Jeśli macie chwilę czasu i zastanawiacie się, czy warto obejrzeć ten film to mówię, że tak. Bardzo dobrze się przy nim bawiłam.

*     *     *



Reżyseria:

Chris Sanders
Kirk De Micco

Scenariusz:

Chris Sanders
Kirk De Micco

Głosu użyczyli:

Grag - Piotr Grabowski
Ip - Natalia Sikora
Gaj - Lesław Żurek
Ugga - Anna Guzik
Tank - Mateusz Narloch
Babcia - Miriam Aleksandrowicz

Domena

Komentarze

Popularne posty