Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Harry Potter i Czara Ognia - J. K. Rowling (spojlery)

"Jeśli sądzisz, że w dobie komputerów sztuka czytania zanikła, zwłaszcza wśród dzieci, to niezawodny znak, że jesteś MUGOLEM!"
TIME
4 października 1999

*     *     *
     Czwarty tom serii o Harrym Potterze.

"Panie i panowie... witajcie! Witajcie na finałowym meczu czterysta dwudziestych drugich mistrzostw świata w quidditchu!"

     Naszym bohaterom udało się zdobyć bilety na mistrzostwa. Wszystko było wspaniale, dopóki nie wynikły... pewne komplikacje. A jakby wszystkiego było mało na niebie pojawił się mroczny Znak... Wywołało to wiele zamieszania.
     Oczywiście młodzi czarodzieje rozpoczynają kolejny rok szkolny w Hogwarcie!

"Tysiąc lub więcej lat temu,
Tuż po tym jak uszył mnie krawiec
Żyło raz czworo czarodziejów,
Niezrównanych w magii i sławie.
Śmiały Gryffindor z wrzosowisk,
Piękna Ravenclaw z górskich hal,
Przebiegły Slytherin z trzęsawisk,
Słodka Hufflepuff z dolin dna.
Jedno wielkie dzielili marzenie,
Jedną nadzieję, śmiały plan:
Wychować nowe pokolenie,
Czarodziejów potężnych klan.
Takie są początki Hogwartu,
Tak powstał każdy dom,
Bo każdy z magów upartych
Zapragnął mieć własny tron.
Każdy inną wartość ceni,
Każdy inną zdolność chętnie krzewi,
I chce jej zbudować trwały dom.
Gryffindor prawość wysławia,
Odwagę ceni i uczciwość,
Ravenclaw do sprytu namawia,
Za pierwszą z cnót uznaje bystrość.
Hufflepuff ma w pogardzie leni
I nagradza tylko pracowitych.
A przebiegły jak wąż Slytherin
Wspiera żądnych władzy i ambitnych.
Póki żyją, mogą łatwo wybierać
Faworytów, nadzieje, talenty,
Lecz co poczną, gdy przyjdzie umierać,
Jak przełamać śmierci krąg zaklęty?
Jak każdą z cnót nadal krzewić?
Jak dla każdej zachowywać tron?
Jak nowych uczniów podzielić,
By każdy odnalazł własny dom?
To Gryffindor wpada na sposób:
Zdejmuje swą tiarę- czyli mnie,
A każda z tych czterech osób
Cząstkę marzeń swych we mnie tchnie.
Więc teraz ja was wybieram,
Ja serca i mózgi przesiewam,
Każdemu dom przydzielam
I talentów rozwój zapewniam.
Więc śmiało, młodzieży, bez trwogi,
Na uszy mnie wciągaj i czekaj,
Ja domu wyznaczę wam progi,
A nigdy z wyborem nie zwlekam.
Nie mylę się też i nie waham,
Bo nikt nigdy mnie nie oszukał,
Gdzie kto ma przydział, powiem,
Niech każde z was mnie wysłucha."

     Kolejne wielkie wydarzenie! W Hogwarcie organizowany jest Turniej Trójmagiczny.

"Otóż pierwszy turniej odbył się jakieś siedemset lat temu, jako przyjacielskie współzawodnictwo trzech największych w Europie szkół magii i czarodziejstwa: Hogwartu, Beauxbatons i Durmstrangu."

    Co pięć lat z każdej szkoły wybierano jednego reprezentanta. Rywalizowali oni ze sobą w trzech zadaniach. Niestety z powodu zbyt dużej liczby ofiar śmiertelnych zaprzestano tej tradycji.
     Do szkoły przyjechały delegacje uczniów z dwóch szkół wraz z opiekunami- madame Maxime z Beauxbatons i profesorem Karkarowem z Durmstrangu. Pozostało tylko wybrać reprezentantów. Dokonać tego miała Czara Ognia.

     Reprezentantką Beauxbatons została Fleur Delacour- przepiękna dziewczyna, w której żyłach płynęła krew Wili.
     Reprezentantem Durmstrangu został Wiktor Krum- szukający w drużynie Bułgarskiej w quidditchu.
     Natomiast reprezentantem Hogwartu został Cedrik Diggory- szukający Hufflepuffu oraz... a jakże, Harry Potter!
     Oczywiście wywołało to wielkie oburzenie i zdziwienie, jak to możliwe? Nikt nie chciał uwierzyć, że Harry nie wrzucał swojego nazwiska do Czary, mimo iż zaklęcie nałożone na nią zakazywało zgłaszania się tak młodych uczestników.
     Nie dało się tego odkręcić i tym razem w Turnieju Trójmagicznym rywalizowało ze sobą czworo młodych czarodziejów.

    Oprócz tego Hogwart gości nowego nauczyciela obrony przed czarną magią- szalonookiego Moody'ego. 
     Jest też dziennikarka, Rita Skeeter, która za wszelką cenę chce wiedzieć wszystko o Harrym, Hogwarcie i Ministerstwie Magii, przy okazji uprzykrzając im życie.
      A przede wszystkim Sami Wiecie Kto, powrócił!

*     *     *

     Trzy zadania, którym muszą stawić czoła nasi bohaterowie.
     Sami Wiecie Kto, który jest coraz bliżej.
     Oraz intryga, która jest logiczna, ale nie do odgadnięcia.
    A to wszystko na 765 stronach.

     Podobała mi się, nie mniej niż inne części ;)

     Autor: J. K. Rowling
     Wydawnictwo: MEDIA RODZINA
     Rok powstania: 2000
     Stron: 765

   Domena

Komentarze

Popularne posty