Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

W sieci kłamstw - Hilary Norman

     "Mieszkańcy Miami Beach są wstrząśnięci: Marie i Arnold Robbinsowie zostali zamordowani nocą we własnej sypialni. Między ich ciałami policja znajduje Cathy, czternastoletnią córkę Marie z pierwszego małżeństwa- przerażoną, zszokowaną i półprzytomną, ale żywą. W następnych tygodniach dochodzi do kolejnych zabójstw; odkryte ślady coraz wyraźniej wskazują, że zbrodnie są dziełem Cathy.
     Doktor Grace Lucca, psycholog, nie wierzy w winę swojej pacjentki uważa, że ktoś zamierza zrobić z niej morderczynię. Tego samego zdania jest prowadzący śledztwo w sprawie śmierci Robbinsów detektyw Sam Becket. Gdy Cathy zostaje aresztowana, oboje próbują dowieść jej niewinności. Nie zdają sobie jednak sprawy z tego, że pomagając dziewczynie, podejmują ogromne ryzyko i stawiają na szali własne życie.
     "W sieci kłamstw" to pierwsza część cyklu z doktor Grace Luccą i detektywem Becketem w rolach głównych. Kolejne tytuły w serii ukażą się niebawem nakładem Prószyński i S-ka.
     Hilary Norman- brytyjska autorka thrillerów i kryminałów przetłumaczonych na kilkanaście języków. Polskiemu czytelnikowi znana jest m.in. z powieści "Ślepa trwoga" (2004), "Pasierbice" (2005), "W ślepej uliczce" (2008), "Niebezpieczna zabawa" (2009). Mieszka wraz z mężem w Londynie"


*   *   *

     Czytamy z tyłu okładki.
     Skąd wytrzasnęłam tę książkę?
     Przyjaciółka miała urodziny. Dziewczyna lubi kryminały. Dlatego też wybrałam się do księgarni. Kupiłam dwie książki, ładnie zapakowałam i wręczyłam przy najbliższym spotkaniu. Ucieszyła się i kiedy tylko przeczytała udało mi się z nią dogadać, żeby mi pożyczyła.
     Tak więc przeczytałam! Bardzo mi się spodobała, mimo, że nigdy nie czytałam kryminałów, w życiu przeczytałam tylko jeden Agathy Christie. I muszę przyznać, że ten podobał mi się o wiele bardziej. Nadal jestem zdziwiona, że udało mi się wybrać tak dobrą książkę, mimo, że nie znam się na kryminałach!
     Opowiem Wam coś o niej, chociaż nie będzie łatwo, by nie zdradzić fabuły...

*   *   *

     Najpierw kilka słów opisujących książkę, jako sam przedmiot.
     Przy otwarciu książki uderza w nas zapach charakterystyczny dla wydawnictwa Prószyński i S-ka. Zapach niezwykle mocny a dla mnie aż szczypiący  w oczy, przez co długie czytanie bywa dla mnie męczące.
     Książka jest napisana w wygodny sposób. Zaznaczone są daty danych rozdziałów, dzięki czemu sprawia to wrażenie swego rodzaju pamiętnika, mimo, że pisanego w trzeciej osobie.
     Rozdziały są krótkie, więc szybko się czyta. Czasami, w prawdzie rzadko, ale zawsze to coś, pojawiają się wpisy z dziennika Cathy, co wprowadza jeszcze większy zamęt w fabule.
     Można znaleźć kilka literówek lub zdań niezbyt dobrze złożonych gramatycznie, ale to błąd tłumaczenia, którego nie zamierzam się czepiać.

*   *   *

     Jak można wywnioskować z opisu, głównymi bohaterami są detektyw Sam Becket, czarnoskóry, odważny mężczyzna, znający się na swojej pracy, gotowy do poświęceń, facet z bogatą przeszłością i pani psycholog doktor Grace Lucca, oddana pracy, samotna, z trudnym dzieciństwem, psychoterapeutka wykorzystująca do pracy z dziećmi swojego psa Harrego.
     Zajmują się oni sprawą Cathy Robbins, dziewczynki podejrzanej o zabójstwo swoich rodziców. Wkrótce dochodzą też inne zabójstwa  a wszystkie ślady wskazują na czternastoletnią dziewczynkę. Jednak nasi bohaterowie nie wierzą, że to może być prawda. Z całych sił próbują obronić dziecko przed więzieniem lub nawet elektrycznym krzesłem.
     Autorka miesza nam w głowie skrawkami informacji. Udaje jej się to. Trzyma nas w napięciu i straszy potwornymi zbrodniami.
     Autorka dokonała naprawdę wspaniałego dzieła! Świetny kryminał!

*   *   *

     Chcę się z Wami podzielić fragmentem książki, który nie zdradza fabuły. Chciałam umieścić więcej cytatów, ale naprawdę nie byłam w stanie, bo jest to kryminał i nie chciałam Was na nic naprowadzać.

"-Jak ona się miewa?
-Jakoś się trzyma- odparł Becket.
-To słowo, któremu nie ufam- oznajmiła Grace.- Ciągle je słyszę.
-Czyż "trzymanie się" nie jest tym, co ludzie stale robią w życiu?- zapytał detektyw.- Trzymają się, żeby przetrwać. I aby móc żyć dalej.
-Oczywiście.- Grace nieznacznie się skrzywiła.- A także tłumią nocne koszmary i otaczają się murem.
-Piętrzą problemy na przyszłość- podsumował policjant."

     Mam też dla Was dwa, króciutkie złote myśli

"Niełatwo zabić upiora."
     Interpretacja dowolna.

"Psychopaci przyciągają się nawzajem."

     Z książką ma to dużo głębszy sens, ale zastanawiając się nad tym dłużej możemy zrozumieć jak wiele ma to znaczeń.

*   *   *

     Trzymający w napięciu, wspaniały kryminał, który polecam każdemu! Niezależnie czy czyta dużo kryminałów, czy bardzo rzadko mu się to zdarza.

Autor: Hilary Norman
Stron: 558
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 2010




     Pozdrawiam
   Domena











Komentarze

Popularne posty