Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Gwiazd naszych wina - John Green

     "Miliony fanów, dwa lata na listach bestsellerów, a wreszcie ekranizacja. Kto by się tego spodziewał po ambitnej powieści o dwojgu młodych ludzi, którzy spotykają się w grupie wsparcia dla chorych nastolatków. Dziewczyna o imieniu Hazel, która ma szesnaście lat i nowotwór, poznaje tam Augustusa, niewiele starszego od siebie chłopaka. Ich wspólna historia nikogo nie pozostawia obojętnym.
     "Piękna, głęboko poruszająca książka, która nie czołga czytelnika, ale daje do myślenia". Joanna Olech, TYGODNIK POWSZECHNY
     "W bohaterach książki nie ma pretensji do świata, nie pytają "dlaczego ja?", nie chcą by się nad nimi litowano. Jedyne, czego chcą, to mieć jak najwięcej czasu, by przeżyć jak najwięcej pięknych chwil". Malwina Sławińska. LUBIMYCZYTAC.PL
     "Green pokazuje nam prawdziwą miłość- dwoje nastolatków pomaga sobie i akceptuje siebie w najtrudniejszych wyzwaniach natury fizycznej i emocjonalnej- i jest to o wiele bardziej romantyczne niż jakikolwiek zachód słońca na plaży". Natalie Standiford. NEW YORK TIMES
     "John Green (...) zaprasza czytelników do serc i umysłów dwojga nastolatków zastanawiających się nad życiem, śmiercią, miłością i dziwnym pięknem wszechświata, w którym jest miejsce na pomarańczowe tulipany, sorbet z groszku i butelkę tlenową imieniem Philip". Mary Quattlebaum. WASHINGTON POST
     JOHN GREEN jest autorem światowych bestsellerów, laureatem licznych nagród literackich. Największą sławę przyniosła mu powieść Gwiazd naszych wina. Jest bardzo aktywny w Sieci, m.i. prowadzi wraz z bratem Hankiem megapopularny wideoblog Vlogbrothers oraz ma miliony sympatyków na Twitterze. Mieszka z żoną i dziećmi w Indianapolis."

*   *   *

     Książkę pożyczyła mi Masha. Chciałam się przekonać jak to z nią jest. Większość opinii albo ją kompletnie potępiała albo właśnie wychwalała. Więc sprawdziłam.
     Poświęciłam jej jeden dzień. Czytałam bez przerwy odkąd się obudziłam.
     Wciągnęła mnie, wzruszyła i spodobała mi się.

*   *   *

     Szesnastoletnia Hazel, narratorka książki, choruje na raka tarczycy z przerzutami na płuca. Dzielnie stawia czoła codzienności jednak któregoś dnia jej matka posyła ją na terapię dla nieuleczalnie chorej młodzieży.
      Tam poznaje Isaaca, jednookiego nastolatka chorego na niezwykle rzadki nowotwór oczu, a później Augustusa- szesnastolatka, który kiedyś chorował na kostniakomięsaka.
     Między nimi rodzi się więź i młodzi muszą się wspierać w najtrudniejszych dla siebie momentach.

*   *   *

     Przede wszystkim są zwykłymi nastolatkami ze zwykłymi problemami, jak zerwanie z ukochanym/ukochaną, marzenia czy codzienne dylematy lub kłótnie z rodzicami...

     "Ja: Jeżeli chcesz, żebym była nastolatką, nie posyłaj mnie na grupę wsparcia. Kup mi fałszywy dowód osobisty, żebym mogła chodzić do klubów, pić wódkę i brać haszysz.

     Mama: Zacznijmy od tego, że haszyszu się nie bierze.
     Ja: Widzisz, wiedziałabym takie rzeczy, gdybyś załatwiła mi fałszywy dowód."

     Przeżywają chwile rozpaczy, załamania, wątpliwości. Dopadają ich smutne wspomnienia...

     "Wszystko jest kruche i ulotne, drogi czytelniku, lecz z tą huśtawką twoje dziecko zostanie wprowadzone we wzloty i upadki ludzkiego życia łagodnie oraz bezpiecznie. Być może przyswoi sobie również najważniejszą lekcję: nieważne, jak mocno się odbijasz, nieważne, jak wysoko wzlatujesz, nigdy nie uda ci się zrobić pełnego obrotu."

     Gonią za marzeniami, poświęcają się sobie nawzajem, poznają i czują coraz większą wieź. Odkrywają świat...

     "Niektórzy przyjezdni uważają, że Amsterdam to miasto grzechu, ale prawda jest taka, że to miasto wolności. A w wolności wielu odnajduje grzech."

     Wciąż jednak pamiętają, że świat...

     "Świat to nie instytucja do spełniania życzeń."

     A jednak marzenia się spełniają, ale nie zawsze tak jakbyśmy chcieli...

*   *   *

     W końcu muszą stawić czoła chorobie i śmierci. Bólu, cierpieniu, ale i radości, miłości i przyjaźni.
     Spodziewałam się płytkiej młodzieżówki, ale tak nie jest. To naprawdę dobra książka. Opisuje rozpaczliwe pragnienie pozostawienia czegoś po sobie, strach przed śmiercią, ale codzienne stawianie jej czoła.
     Popłakałam się trzy razy. Wzruszyła mnie.
     Wspaniała historia o miłości, przyjaźni, poświęceniu. Gonitwie za marzeniami, nadziei, rodzinie, bólu i udrękach.
     O tym jak łatwo znaleźć kogoś, kto cię zrozumie, że miłość można znaleźć zawsze i wszędzie, nawet w najmniej spodziewanym momencie.
     Dzielni młodzi ludzie walczą z chorobą, bo mają siebie. Ale nic nie jest w stanie im pomóc. W końcu...

     "Łatwa pociecha to żadna pociecha."

*   *   *

Znalezione obrazy dla zapytania John Green     Autor: John Green
     Stron: 312
     Wydawnictwo: Bukowy Las
     Rok wydania: 2012



     Pozdrawiam
  Domena


Komentarze

Popularne posty