Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

|Recenzja filmu| Shrek 2

     Światowa premiera miała miejsce 15 maja 2004 roku, w Polsce film pojawił się 2 lipca 2004 roku.

*     *     *


    Shrek i Fiona powracają na swoje bagno po podróży poślubnej. Czeka ich tam niespodzianka... Otrzymują zaproszenie od rodziców Fiony. Pragną oni poznać swojego zięcia i pobłogosławić związek ich jedynej córki.
     Shrek od początku ma wątpliwości, ale Fiona przekonuje go, że powinni pojechać. Niestety, rodzice Fiony nie są zachwyceni tym co widzą... W końcu Shrek nie wygląda jak książę, a Fiona została ogrem zamiast przemienić się w piękną księżniczkę...
     Kiedy o ślubie dowiaduje się Wróżka Chrzestna, szantażuje ojca Fiony. Król Harold jest więc zmuszony użyć ostatecznych metod... Wynajmuje płatnego zabójcę... Słynnego Kota w Butach!
     Shrek zaczyna mieć wątpliwości, czy aby na pewno Fiona jest z nim szczęśliwa. Jest gotów zmienić się dla niej, dosłownie i w przenośni.


*     *     *


     W drugiej części Shreka dzieje się zdecydowanie więcej niż w poprzedniej! Fabuła jest bardziej skomplikowana! Dochodzą do tego czary, eliksiry, płatny morderca, królewskie salony, pierwsze małżeńskie kłótnie, teściowie Shreka, intryga i wiele, wiele innych!

     To zdecydowanie moja ulubiona część. Znów - większość kwestii znam na pamięć, wiem co się wydarzy,  bo film obejrzałam pewnie paręnaście razy. Ale w ogóle mi to nie przeszkadza. Jest naprawdę niewiele takich filmów, które mogę oglądać w kółko i nigdy mi się nie znudzą. Ten jest właśnie jednym z nich!

     Wydaje mi się, że to właśnie drugą część najlepiej znam, dobrze pamiętam i chyba najwięcej razy obejrzałam. To właśnie tutaj wreszcie po raz pierwszy możemy zwiedzić Zasiedmiogórogród!

     Warto zaczekać trochę i obejrzeć kawałek napisów... Czeka nas po nich drobna niespodzianka. ;)

     Dwie części już za nami! Zostały jeszcze tylko dwie!

*     *     *






Reżyseria:

Andrew Adamson
Kelly Asbury
Conrad Vernon

Scenariusz:

David N. Weiss
Joe Stillman
Andrew Adamson
J. David Stem

Głosu użyczyli:

Shrek - Zbigniew Zamachowski
Osioł - Jerzy Stuhr
Fiona - Agnieszka Kunikowska
Kot w butach - Wojciech Malajkat
Królowa Lilian - Małgorzata Zajączkowska
Król Harold - Janusz Bukowski
Pinokio - Jarosław Domin
Ciastek - Tomasz Bednarek
Książę z Bajki - Zbigniew Suszyński
Wróżka Chrzestna - Dorota Zięciowska


   Domena

Komentarze

Popularne posty