Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął - Jonas Jonasson

Ponad milion sprzedanych egzemplarzy w samej Skandynawii!

     Życiowa podróż szwedzkiego Forresta Gumpa po ostatnich stu latach losów świata.

     Właśnie minęło dziesięć dekad nadzwyczaj bogatego w wydarzenia życia Allana Karlssona. Problem tylko w tym, że zdrowie nie odmawia posłuszeństwa i wygląda na to, że wielka feta z okazji setnych urodzin będzie musiała się odbyć w domu spokojnej starości. Jednak człowiek, który jadł kolację z przyszłym prezydentem Trumanem, leciał samolotem z premierem Churchilem, pił wódkę ze Stalinem i zaznajomił się z Mao Zedongiem, nie może tak po prostu zdmuchnąć świeczek na torcie. Wymyka się przez okno i rusza w swą ostatnią życiową podróż...

*     *     *

     Ach, ten Alan! Naprawdę wiele ma nam do opowiedzenia. Ostatnie co możemy o nim powiedzieć to to, że prowadził spokojne życie. Nie myślcie, że udało mu się dożyć setki ze względu na zdrowy tryb życia... Albo chociaż względnie spokojny... Nic z tych rzeczy!

     To historia pełna wybuchów, wystrzałów, głupich decyzji, śmiesznych zbiegów okoliczności i farsy. Przez książkę przeplatają się postacie historyczne i okazuje się, że nasz stuletni bohater miał ogromny wpływ na historię i na to jak obecnie wygląda nasz świat. Aż chciałoby się w to uwierzyć.

     Czasem aż miło pomyśleć, że nie zawsze tylko wielkie osobistości mogą mieć wpływ na losy świata. Zwykły szary obywatel może pojawić się w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiedniej porze i... BUM! Powie coś czego nie powinien, zostanie okrzyknięty międzynarodowym szpiegiem a przez jego słowa jakiś szalony naukowiec wpadnie na pomysł skonstruowania niebezpiecznej bomby na przykład. No co? To przecież całkiem prawdopodobne, prawda? Efekt motyla czy jakoś tak... ;)

*     *     *

Jonas Jonasson (Author of The Hundred-Year-Old Man Who Climbed Out ...
     Książka towarzyszyła mi w wersji elektronicznej w moich podróżach do pracy przez kilka miesięcy 2019 roku, kiedy zimą musiałam się tłuc o piątej rano autobusem. Taaaak... Okazuje się, że książki lepiej brzmią podczas trasy we własnym aucie. :D

     Dostępny jest również film o tym samym tytule, który obejrzałam z wielką radością kilka razy. Ale o tym kiedy indziej. Książka bawiła mnie do łez. Pozwalała zapomnieć o rzeczach niemożliwych i uwierzyć w te absurdalne, choć na moment.

Autor: Jonas Jonasson
Stron: 416
Wydawictwo: Świat Książki

   Domena

Komentarze

Popularne posty