Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Na krawędzi mroku - Jeff Giles

DOSKONAŁA KONTYNUACJA
"NA KRAWĘDZI WSZYSTKIEGO"


Aby ocalić Zoe i jej rodzinę, Iks zrobił coś nie do pomyślenia – zrezygnował z wolności i wrócił do niewoli na Nizinie.


Ma zamiar wyrwać się już na zawsze spod władzy lordów, ale gdy traci swoje moce, trafia w sam środek zła, jakiego nigdy nie doświadczył. Odkrywa również nieznaną sobie przeszłość i postanawia odszukać zaginioną matkę oraz ojca. Czy to, że nagle na Nizinie pojawia się Zoe, będzie dla Iksa wsparciem, czy dodatkowym obciążeniem? Czy dziewczyna zdoła przeżyć w nieznanym jej, mrocznym świecie?

Tajemnice, które wychodzą z mroku, mogą pomóc w połączeniu na nowo Iksa i Zoe… lub doprowadzić do zniszczenia wszystkiego, o co oboje walczą

*     *     *

     Książka ta trafiła do mnie już dawno temu. Oczywiście dzięki uprzejmości Wydawnictwa IUVI. Wciąż pamiętając  jak dobrze mi się czytało poprzedni tom - zabrałam się za kontynuację najszybciej jak mogłam! Później coś się popsuło i książka została niedokończona aż do teraz, kiedy wreszcie postanowiłam do niej wrócić i przeczytać ją od nowa!

"Błagam - powiedział - nie wprowadzaj smutku do chwil, które możemy spędzić razem przez, myślenie o tych, kiedy jesteśmy daleko od siebie."

     Iks zmuszony jest rozstać się z Zoe i wrócić na Nizinę. Jak możemy się domyślić - czeka tam na niego sporo cierpienia i upokorzeń. Przecież się zbuntował i dopuścił wielu czynów, które dla lordów są niewybaczalne.

"To bardzo ważne, by nienawidzili nas właściwi ludzie."

     Postanawia on mimo wszystko nie dać się złamać. Jego nadzieją na powrót do ukochanej jest odnalezienie matki.Choć Iks wcześniej nic o niej nie wiedział, teraz chwyta się tego jak brzytwy i wyrusza na poszukiwania.

     Zoe tymczasem jest zmuszona wrócić do normalnego życia, choć nie na długo. Wkrótce mają się stać rzeczy niezwykłe, o których nawet jej się nie śniło. Dla ukochanego dziewczyna jest skłonna zrobić wszystko - nawet pójść do piekła.

"Ilekroć mi się zdaje, że już koniec z traceniem różnych rzeczy, tracimy coś innego."

*     *     *

     Ta historia z pozoru wydaje się romantyczna. Dwoje zakochanych, młodych ludzi, którzy zostają rozdzieleni przez siły wyższe od nich. Zakochani próbujący się odnaleźć by znów móc być razem. I kiedy tak o tym piszę... Faktycznie brzmi to jak romans. To jednak pozory. Książka nie jest mdło romantyczna - w żadnym wypadku.

     To nie o uczucia tam chodzi, a o walkę o przetrwanie. O okrucieństwo, którego jest pełno. Książka opowiada o tragediach więźniów Niziny oraz zbrodniach, których się dopuścili. To opowieść o nadziei na lepsze jutro. Poszukiwaniu wolności i powrocie do ukochanych osób, nawet jeśli są nam znane tylko z opowieści. Trochę też o wierności swoim ideałom.

     Przynajmniej ja tak to widzę. Dostrzegam w tej książce więcej niż opowieść o młodzieńczej miłości, która może pokonać wszystkie przeciwności. Nizina stworzona przez autora jest też swego rodzaju przestrogą. Pomaga nam w wyobrażeniu sobie jak wygląda hipotetyczne piekło. Sprawia, że zastanawiamy się, czy aby na pewno trafiają tam tylko Ci, którzy powinni się tam znaleźć...

*     *     *

     Jeszcze raz dziękuję Wydawnictwu IUVI za możliwość przeczytania i zrecenzowania tej książki. Trwało to naprawdę długo, ale cieszę się, że zebrałam się, żeby wrócić do tej historii.

Autor: Jeff Giles
Wydawnictwo: IUVI
Stron: 356


   Domena

Komentarze

Popularne posty