Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Złość - Magdalena Miecznicka

Zawiedziona miłość i okrutna gra

Marta jest błyskotliwą dwudziestolatką, czyta klasyków i zna kilka języków obcych. Została wychowana - jak wiele Polek - na miłą i grzeczną panienkę. Zraniona przez ojca, który porzucił rodzinę dla innej kobiety i kariery, obmyśla zemstę.

Wkrótce nadarza się okazja. Ojciec - wraz z nową żoną - zaprasza ją na luksusowe wakacje na jachcie w towarzystwie pary młodych Amerykanów. Zaczyna się idylliczna wycieczka po zatokach Morza Śródziemnego. Ale nic nie jest takie, jak się wydaje - pozornie niewinna wyprawa okaże się punktem zwrotnym w życiu bohaterów...

"Kiedy myślę o tamtym lecie, spod wszystkich olśnień pierwsza wyłania się duma. Duma, że pozwoliłam złości mną zawładnąć, i duma, że dzięki niej stałam się kimś innym. Kimś twardszym i gorszym. Dorosłym. Ale potem przychodzi zwątpienie".(fragment książki)

Druga książka Magdaleny Miecznickiej - intrygująca powieść obyczajowa - to nowoczesna literatura, nawiązująca do najlepszych wzorców gatunku.

*     *     *

     Kupiłam tę książkę po jakiejś śmiesznej promocji (chyba dałam za nią jakieś 7zł). Długo leżała na mojej półce, aż w końcu stwierdziłam, że jest odpowiednich rozmiarów, żeby wrzucić ją do torebki i czytać na lekcjach, na których nic nie robimy. Zajęło mi to trochę ale skończyłam i powiem Wam, że ta książka zupełnie mnie zaskoczyła!

"Świat istnieje tylko dzięki temu, że zawsze jest za późno, by się cofać."

     Spodziewałam się jakieś prostej, niezłożonej i nieskomplikowanej historii. Właściwie historia nie jest skomplikowana, ale zawiera w sobie tyle mądrych myśli, że aż szkoda mi było ich wszystkich nie wymienić!

*     *     *

     Marta, główna bohaterka, wychowywała się w rozbitej rodzinie. I pewnie wiele z Was, w tym też ja, powie, że to przecież nic takiego! Wiele osób ma gorsze sytuacje! Ale każdy ma swoje piekło i to właśnie było piekło Marty.

     Nadal uważam, że to zdecydowanie za mały powód, żeby tak długo chować urazę i planować zemstę, która ma uprzykrzyć wszystkim dookoła życie. Marta uznała jednak, że nie może puścić tej krzywdy płazem.

"Myślenie o przeszłości to najlepszy sposób, żeby stracić przyszłość."

     Wprowadzając swoja zemstę w życie bardzo namieszała wielu osobom w życiorysie i w sumie to nie do końca to było jej planem... Nie spodziewała się, że dokona tak wielkich szkód.

"(Dorosłość) Polega na życiu tak, jakby nigdy dotąd nie zostało się zranionym i przez to nie musiało się ranić innych. (...) na zrozumieniu, co mieści się w naszym najgorszym śnie z dzieciństwa. I że nie jest to bynajmniej nasza własna krzywda."

*     *     *

     W książce jest romans, jest czarny humor, jest akcja i trzymanie w napięciu. Szybko się ją czyta i jest ogólnie przyjemna do pochłonięcia na nudny wieczór!

     Przez jakiś czas czytając te wszystkie "mądrości" czułam niesmak, bo w końcu ta książka to zwykła obyczajówka, już nie róbmy z niej nie wiadomo jakiego dzieła! W końcu nigdy nawet nie słyszałam o tej autorce...

     Ale muszę przyznać, że mimo wszystko te wszystkie filozoficzne myśli zostały użyte w odpowiednim miejscu i mają sens... Jednak gdyby było ich o kilka więcej to naprawdę zbyt przypominałoby mi to Paulo Coelho.


Autor: Magdalena Miecznicka
Stron: 237
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie

   Domena

zdjęcie wykonane przez: pchle_rysunki

Komentarze

Popularne posty