Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Dama w purpurze - Rosemary Rogers

     Josiah Wimbourne pewnej nocy wraca ranny do domu. Wyznaje swej córce Raine zaskakującą prawdę: to on jest osławionym Łotrem z Kinghtsbridge, który napada na bogatych podróżnych, by rozdawać pieniądze biednym. Jego dni na wolności są policzone. Sędzia już podąża jego tropem. Raine postanawia pomóc ojcu. Jest odważna i pełna fantazji, zawsze marzyła o przygodach. Aby zmylić sędziego, przebiera się w męski strój i kontynuuje dzieło Łotra z Kinghtsbridge.

     Szczęście jej sprzyja aż do chwili, gdy zostaje zatrzymana przez młodego arystokratę, Philippey'a Gautiera, na którego powóz napadła. Philippe, urzeczony urodą i odwagą Raine, proponuje jej układ- dzięki temu rodziny obojga mogłyby uratować swój honor. Tylko czy Raine zgodzi się zapłacić cenę, jaja się z tym wiąże?

*     *     *

     Recenzja z opóźnieniem. Ale to nic. Wszystko nadrobimy.

     Kiedy czytałam opis myślałam, że jak się poznają to jedynym sposobem na "uratowanie honoru rodziny" jest ogłoszenie zaręczyn. Myliłam się. Nasi bohaterowie o zaręczynach nie pomyśleli. Byli sobie potrzebni w innych celach, które miały pomóc rozwikłać zagadkę Egipskiego skarbu należącego do ojca Philippey'a.
     Młodzieniec podróżuje chcąc znaleźć człowieka grożącego jego rodzinie. Brat Philippey'a kolejny raz wylądował w więzieniu, tym razem niesłusznie oskarżony, więc Philippe chce go oczyścić z zarzutów.
     Tymczasem młoda Raine Wimbourne chcąc uratować ojca przed śmiercią, przebiera się w męski strój i rabuje bogatych, by zwrócić na siebie uwagę sędziego. To miał być jej ostatni skok. Postanowiła posunąć się do czego większego i napaść na powóz jadący inną drogą niż ta gdzie zwykle rabowała.
     Niestety był to powóz Philippey'a. Wraz z przyjacielem Carlosem pojmali łotra i uwięzili w powozie. Wkrótce Philippe odkrywa, że więzień jest kobietą.
     Philippe wprowadza młodą Raine, wychowaną w francuskim klasztorze, w zupełnie inny świat. Wykorzystuje ją do własnych celów. Dziewczyna wykazuje się odwagą, determinacją i sprytem w relacjach ze wszystkimi spotykanymi na swojej drodze mężczyznami. Ale przede wszystkim ma dobre serce. Co w końcu zaczyna się udzielać Philippey'owi... Nasz bohater zaczyna się od niej uzależniać.

*     *     *

     Momentami się wzruszałam, chociaż zupełnie się tego nie spodziewałam. Pod koniec zaczynała już mnie nudzić. Zaczynając czytać można się domyślić jak ta książka się skończy a to że bohaterowie przez 300 stron się tego wypierają staje się w końcu trochę irytujące.
     Bardziej podobała mi się ta książka niż recenzowana wcześniej "Intryga i Namiętność".
     W ten sposób zakończyliśmy Miesiąc z Rosemary Rogers.

     Autor: Rozemary Rogers
     Wydawnictwo: Harlequin
     Stron: 380
     Rok napisania: 2007

     Pozdrawiam
   Domena

Komentarze

Popularne posty