Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

|Recenzja serialu| Pamiętniki Wampirów

     Tego serialu chyba nikomu nie trzeba przedstawiać... Pierwszy odcinek Pamiętników Wampirów miał swoją premierę 2.11.2009 roku, ostatni - 18.03.2017 roku.

     Serial składa się z 8 sezonów po ok 22 odcinki (sezon 4 - 23 odcinki, sezon 8 - 16 odcinków) oraz jednego odcinka specjalnego. W sumie daje nam to 172 odcinki, każdy trwa około 40 minut. Oznacza to tylko tyle, że spędziłam z tym serialem około 115h

*     *     *

     Młoda Elena Gilbert straciła rodziców w wypadku samochodowym - sama cudem ocalała. Mieszka z ciotką, Jenną, i młodszym bratem Jeremy'm. Chodzi do szkoły a wolne chwile spędza z przyjaciółmi - Caroline Forbes, Bonnie Bennett i Mattem Donovanem.

     Do miasta przyjeżdżają dwaj przystojni bracia - Stefan i Damon Salvatore. Nikt nie spodziewa się, że to kompletnie zmieni losy całego miasta, ale szczególnie Eleny. Trójkąt miłosny zawsze zwiastuje coś niedobrego, a jeśli dwaj zakochani mężczyźni są do tego nieśmiertelnymi wampirami...

     Pierwsze sezony skupiają się głównie na wątku miłosnym, choć wątki poboczne też się oczywiście pojawiają. Podobały mi się, ale bez szaleństwa. W serialu zakochałam się dopiero gdzieś przy 3 sezonie i z każdym kolejnym podobał mi się coraz bardziej.

     To nie jest zwykły romans z paranormalnymi bohaterami. Pojawia się tu sporo historii, intryg, morderstw, zagadek i tajemnic. Wampiry, Wilkołaki, Wiedźmy, Doppelgangery, Duchy, Sekty, Tajemnicze Bractwa, Przedwieczni, Syreny... Mogłabym tak wymieniać i wymieniać.

     Fakt - irytujące jest to, że główni bohaterowie zawsze znajdą sposób na wyjście z opresji i nie ważne czy jest to jakiś mały problem czy powstanie z martwych. Scenariusz wprowadza wciąż nowe zawirowania i sytuacje "bez wyjścia", z których oczywiście bohaterowie wychodzą.

     Mimo to zdarza się, nawet często, że bohaterowie ponoszą ofiary. Tracą wiele ważnych dla nich osób i zmuszeni są wiele poświęcać.

     Całym sercem pokochałam Bonnie i Caroline. Śledziłam ich losy, wzdychałam przy romansach... W ogóle przy tym serialu wylałam wiadra łez. Naprawdę, nieźle mnie wzruszał.

     Nie mówię, że jest niesamowity. Nie mówię, że wszystkim się spodoba. Mówię tylko, że mi się naprawdę podobał. Mówię to w pełni szczerze i świadomie. Może i ten serial jest kierowany do nastolatków, ale co w tym złego? Ważne jest jaka historię opowiada - a jest to historia pięknej i niebezpiecznej miłości, pełna morderstw i zagadek. Nie rozumiem dlaczego część osób dostrzega tam tylko romans... Mnie ciągnęło do kolejnych odcinków ze względu na wszystkie tajemnice i trzymające w napięciu sceny!

     Spędziłam z tym serialem wiele, wiele godzin. Nie uważam żeby były stracone. To była czysta przyjemność. Nie mogłam sobie go odpuścić - to w końcu klasyk. Tak bardzo się w niego wkręciłam, że teraz muszę przejść do The Originals... Powstaje też kolejny serial - Wampiry: Dziedzictwo. Pierwszy odcinek zapowiedziany jest 25.10.2018 roku.

*     *     *




Twórcy:

Kevin Williamson
Julie Plec

Obsada:

Elena Gilbert / Katherine Pierce - Nina Dobrev
Stefan Salvatore - Paul Wesley
Damon Salvatore - Ian Somerhalder
Bonnie Bennett - Kat Graham
Caroline Forbes - Candice King
Matt Donovan - Zach Roerig
Jeremy Gilbert - Steven R. McQueen
Tyler Lockwood - Michael Trevino
Klaus Mikaelson - Joseph Morgan
Szeryf Liz Forbes - Marguerite MacIntyre
Jenna Sommers - Sara Canning
Sheila "Grams" Bennett - Jasmine Guy
Dr Jo Laughlin - Jodi Lyn O'Keefe
Kai Parker - Chris Wood
Lorenzo "Enzo" St John - Michael Malarkey
Alaric Saltzman - Matthew Davis


     Domena

Komentarze

Popularne posty