Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Podniebny - Kerstin Gier

Magiczne miejsce pośród chmur.
Wyjątkowo ciekawska bohaterka.
Przygoda, która wywróci jej życie do góry nogami.

Zachwycająca powieść bestsellerowej autorki Trylogii Snów i Trylogii Czasu.

Siedemnastoletnia Fanny rzuciła szkołę i odbywa praktykę w hotelu Château Janvier, który wszyscy pieszczotliwie nazywają Podniebnym. W okresie świąteczno-noworocznym podupadły już nieco hotel z tradycjami przeżywa oblężenie. Zjeżdżają tu najróżniejsi goście - od słynnej łyżwiarki, przez autora krwawych thrillerów i dziennikarzy po rosyjskich oligarchów - a przychylać im nieba będzie cały zastęp pracowników.

Wraz z pomocą Bena, przystojnego syna właściciela, i tajemniczego Tristana, który potrafi wspinać się po fasadzie budynków jak kot, Fanny spróbuje podjąć ryzykowną akcję i pokrzyżować szyki pewnym złym ludziom. Postara się też zachować zimną krew (i pracę!) oraz znaleźć pomysł na życie, a może nawet miłość...

Niebanalna, inteligentna i po prostu urocza książka okraszona niewielką szczyptą magii oraz sporą dawką humoru!

*     *     *

     Wyobraźcie sobie, że mając 17 lat postanawiacie rzucić szkołę i podjąć roczną praktykę w alpejskim hotelu. Ciekawa wizja, prawda? Szczególnie jeśli jest to tak stary i... niezwykły hotel jak Podniebny!

     Fanny Funke została zatrudniona w roli opiekunki do dzieci. Pomaga profesjonalnej przedszkolance, ale też zajmuje się dziećmi na wyłączność. Jej dni upływają na wycieraniu mokrych nosków, pomaganiu w pralni i wcinaniu wybornych pralinek z konsjerżem hotelu.

"Bo dzień nie musi być wcale perfekcyjny, aby pozostał w serdecznej pamięci."

     Wszystko zaczyna się komplikować, kiedy do hotelu przyjeżdża Ben, przystojny syn jednego z właścicieli hotelu, i zaczyna z nią pracować. Fanny spotyka także zabójczo przystojnego Tristana, który przyjechał ze swoim dziadkiem i ma bardzo podejrzane hobby.

     Okres świąteczno-sylwestrowy oznacza nie tylko więcej pracy, ale też więcej tajemnic do odkrycia, a właśnie to nasza bohaterka lubi najbardziej. A może po prostu ma niesamowity talent do pakowania się w kłopoty...? Któż to wie!

     Do hotelu przybywają sami znamienici goście. Niektórzy z nich maja sporo do ukrycia...

     W prawdzie Fanny jest daleko od rodziców, rodzeństwa czy najlepszej przyjaciółki, ale Podniebny zapewnia jej tak wiele rozrywek, że nie ma nawet czasu zatęsknić za domem. W końcu trzeba odkryć każdy zakamarek hotelu i rozwiązać wiele zagadek.

"Powiedział pan, że nikt nie może odebrać człowiekowi domu, jeśli dom nosimy w sobie. I że każdy nosi w sobie wszystko, co potrzebne, aby wszędzie móc być szczęśliwym."

*     *     *

Znalezione obrazy dla zapytania kerstin gier
     Zacznę od tego, że uwielbiam Kerstin Gier. Jej Trylogię Czasu pokochałam całym sercem jeszcze w gimnazjum. Po Trylogii Snów spodziewałam się czegoś więcej. Zamiast zaskoczeń otrzymałam po prostu wysoki poziom, do jakiego przyzwyczaiły mnie poprzednie książki tej autorki.

     Tym razem było zupełnie inaczej! Podniebny bardzo mnie zaskoczył - pozytywnie! Magia nie była tu czymś co wyjaśniało wszystkie sekrety i pomagało rozwiązać problemy. Była tylko drobnym dodatkiem.

     Cały sens tej książki opierał się na tajemnicach, zagadkach, zbiegach okoliczności i elementach zaskoczenia! Tak bardzo wciągnęłam się w fabułę, że ani razu nie zajrzałam do słowniczka i spisu postaci, bo zwyczajnie wszystko zapamiętałam. Wiedziałam kim jest Pani Ludwig i pamiętałam czym zajmuje się Manuel Heffelfinger.

     Czułam jakbym naprawdę była częścią tej historii, jakbym pracowała w Podniebnym i naprawdę piła gruszówkę z Pavlem w pralni... Ale przecież Kerstin Gier właśnie to potrafi najlepiej - tworzyć światy, w których czytelnik odnajduje się z łatwością i wręcz czuje się częścią tych miejsc...

   Za możliwość zrecenzowania tej książki dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina.

Autor: Kerstin Gier
Stron: 438
Wydawnictwo: Media Rodzina

   Domena

Komentarze

Popularne posty