Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

SEVILE Magia i miłość- Marta Dąbkowska

"SEVILE. Magia i miłość to normalny romans dla tych, którzy mają dość bezbronnych księżniczek ratowanych przez dzielnych rycerzy. Czas odwrócić historię i poznać nietypową kobietę, dbająca o życie nieporadnego mężczyzny.

Selena jest sevilem. Istotą z innego wymiaru wtrącającą się w życie ludzi. Zostaje jej powierzona odpowiedzialna misja- zniszczenie naukowca, który jest coraz bliżej prawdy i odkrycia tajemnicy sevili. Ciężko jest jednak zrealizować plan, gdy dostaje się ciało człowieka, którym nie umie się posługiwać.Dziewczyna, prócz nowych doznań i emocji, będzie musiała zmierzyć się z silnym uczuciem do swojego celu. Wie, że go kocha. Wie, że musi go zabić. Czy będzie umiała połączyć te dwie opcje?"

*     *     *

     Tak, zgadza się. To właśnie jest książka Kobry z bloga Secret Books czyli Marthy Oakiss. Jako że bardzo lubię jej bloga i w ogóle jej recenzje, zarówno te na YouTube jak i te na blogu, oraz jej akcje, chciałam ją mieć. To jedyna książka, jaką napisała. Przyznam, że jestem zawiedziona, że nie powstała kolejna część.
     Napisała ją mając 15 lat. Powtarza, że teraz widzi, że wiele rzeczy jest nie do końca takich jak powinny być. A ja wzięłam sobie to do serca i nie spodziewałam się czegoś szczególnego. Mile mnie zaskoczyła, bo książka jest naprawdę dobra. Mała, cienka ale naprawdę ciekawa. Szkoda że nie ma kolejnych części! Historia urywa się i to w takim momencie!
     Mam jednak parę ALE do tej książki. 
     Po pierwsze, główna bohaterka wcale nie wygląda tak jak na okładce! Zacznijmy od tego, że ma loki a nie proste włosy.
     Po drugie, miłość jaka połączyła sevila i naukowca jest zbyt... Szybka? To trochę jak zakochanie od pierwszego wejrzenia co jest trochę denerwujące, ale tylko trochę.
     Po trzecie, pod koniec akcja działa się... jakby zbyt szybko. A nawet nie. Sądzę, że miało to być trzymanie w napięciu, i się udało! Ale... to było trochę jakby bohaterka dokładnie wiedziała co robić, mało było w niej wątpliwości. Oczywiście rozumiem, że chwyciła się jedynej opcji jaka jej została, to zrozumiałe, po prostu jakoś Epilog zepsuł trochę ogólne wrażenie. Kompletnie nie wiadomo dlaczego bohaterka zrobiła to co zrobiła! A kolejnej części nie ma... i raczej szybko się tego nie dowiem i to mnie dobija.
     Niemniej naprawdę książka jest dobra i godna polecenia. Nie zajęła mi sporo czasu. Jakieś 3 godziny.
     Okładka mi się podoba, szkoda, że nie tak autorka opisała bohaterkę. Ale okładka jest świetna, książka jest mała i wygodna, a w środku rozdziały oddzielają błyskawice na kalce. Naprawdę fajnie to wygląda. Każdemu rozdziałowi natomiast jest przypisany cytat, z różnych źródeł. Na przykład:

Kobieta nigdy nie wie, czego chce, 
ale nie spocznie, dopóki celu nie osiągnie. 
Jean-Paul Sartre

*     *     *

     Spisałam się, a nie powiedziałam nic o fabule. Otóż Selena, sevil, który jest samotnikiem, zostaje wezwana przez Pana wszystkich sevili. Powierza jej bardzo ważną misję, na którą, szczerze powiedziawszy, dziewczyna nie ma ochoty. Jest to powstrzymanie naukowca, który jest na dobrej drodze do odkrycia świata sevili. Wysyła ją na Ziemię. Selena odkrywa normalne uczucia i zwyczaje, ale nie wszystko jest takie łatwe...

*     *     *


     Ta historia naprawdę mi się podobała, mam nadzieję, że doczekam się kolejnego tomu.
     Należą się też gratulacje za stworzenie tak ciekawych postaci jak sevile.

     Pozdrawiam
   Domena



Autor: Marta Dąbkowska
Wydawnictwo: Novae Res
Rok wydania: 2013
Stron: 175

Komentarze

Popularne posty