Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Harry Potter i Kamień Filozoficzny- J. K. Rowling (spojlery)

"Jeśli sądzisz, że w dobie komputerów sztuka czytania zanikła, zwłaszcza wśród dzieci, to niezawodny znak, że jesteś MUGOLEM!"
TIME
4 październik 1999

    
*     *    *
     Mam nadzieję, że nie muszę wyjaśniać o czym jest ta książka, ale tak dla pewności...

Pan H. Potter
Komórka pod schodami
Privet Drive 4
Little Whinging
Surrey
     
     W dniu, w którym nasza opowieść się zaczyna dzieją się dziwne rzeczy. Deszcze gwiazd, sowy latające w dzień a na ulicach widać dziwnie ubranych osobników. To własnie wtedy naszego bohatera podrzucono pod drzwi domu państwa Dursleyów. 
     Harry jest zwyczajnym chłopcem. Przekonany, że jego rodzice zginęli w wypadku samochodowym, mieszka z wujkiem, ciocią i kuzynem. Państwo Dursleyowie jednak, nie wiedzieć czemu, po prostu go nie lubią. Jest popychadłem w szkole i w domu. Musi mieszkać w komórce pod schodami. Jednak w jego życiu czasami zdarzają się niezwykłe "wypadki"... Jakiś czas przed jego 11 urodzinami dostaje list. Niezwykle zdziwiony, bo przecież nie ma innej rodziny, ani żadnych przyjaciół, otwiera go, jednak wuj mu go wyrywa i nie oddaje. Listów przychodzi coraz więcej, a mężczyzna wciąż je niszczy. W końcu postanawiają wyjechać, by ukryć się przed natrętem. Nic to jednak nie daje. W ostateczności wypływają na morze, do starej chaty. I kiedy Harry myśli, że spędzi swoje 11 urodziny samotnie, na twardej drewnianej podłodze, na środku morza podczas burzy... Odwiedza go niespodziewany gość. To właśnie on, Hagrid, uświadamia chłopcu, że  jest on młodym czarodziejem, a także dostarcza mu list z Hogwartu.

HOGWART
SZKOŁA
MAGII I CZARODZIEJSTWA 
Dyrektor: Albus Dumbledore

   Szanowny Panie Potter,
   Mamy przyjemność poinformować Pana, że został Pan przyjęty do Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart. Dołączamy listę niezbędnych książek i wyposażenia.
   Rok szkolny rozpoczyna się 1 września. Oczekujemy pańskiej sowy nie później niż 31 lipca.
   Z wyrazami szacunku,
Minerwa McGonagall
zastępca dyrektora

     Wtedy też Harry poznaje prawdę o sobie. To wszystko jest jak najwspanialszy prezent. Wreszcie jest ktoś kto odpowie na jego pytania. Wreszcie ma się gdzie podziać i nie musi polegać na Dursleyach.
     Po odpowiednim przygotowaniu jest gotowy do drogi. Wkrótce stawia się na peronie 9 i 3/4, w czym pomaga mu sympatyczna pani Weasley. Wraz z jej synem, Ronem, odbywa podróż do Hogwartu. Mimo, że podróż nie jest aż tak długa, wszyscy szybko dowiadują się, że legendarny Harry Potter podróżuje z nimi. 
     Poznają też Hermionę Granger, Draco Malfoya i Neville'a Longbottoma, którzy wkrótce staną się im mniej lub bardziej bliscy. Oczywiście przez całą akcję powieści przetacza się też wiele innych postaci.
     Wreszcie docierają na miejsce. Dla Harrego wszystko jest niesamowite. Wszystko nowe i niewiarygodne. Wielka sala, która wygląda jakby była pod gołym niebem. Dziwni, osobliwi nauczyciele... A nawet Tiara. Tiara przydziału. To ona decyduje kto w jakim domu spędzi najbliższe 7 lat.

Może i nie jestem śliczna,
Może i łach ze mnie stary,
Lecz choćbyś świat przeszukał,
Tak mądrej nie znajdziesz tiary.
Możecie mieć meloniki,
Możecie nosić panamy,
Lecz jam jest Tiara Losu,
Co jeszcze nie jest zbadany.
Choćbyś swą głowę schował
Pod pachę albo w piasek,
I tak poznam kim jesteś,
Bo dla mnie nie ma masek.
Śmiało, dzielna młodzieży,
Na głowy mnie wkładajcie,
A ja wam zaraz powiem,
Gdzie odtąd zamieszkacie.
Może w Gryffingorze,
Gdzie kwitnie męstwa cnota,
Gdzie króluje odwaga
I do wyczynów ochota.
A może w Hufflepuffie,
Gdzie sami prawi mieszkają,
Gdzie wierni i sprawiedliwi
Hogwarta szkoły są chwałą.
A może w Ravenclawie
Zamieszkać wam wypadnie
Tam płonie lampa wiedzy,
Tam mędrcem będziesz snadnie.
A jeśli chcecie zdobyć
Druhów gotowych na wiele,
To czeka was Slytherin,
Gdzie cenią sobie fortele.
Więc bez lęku, do dzieła!
Na głowy mnie wkładajcie,
Jam jest Myśląca Tiara,
Los wam wyznaczę na starcie!

     Nasi bohaterowi trafiają do Gryffindoru. Natomiast Draco Malfoy, wróg Harrego, do Slytherinu, zgodnie z tradycją jego rodziny. Cztery domy rywalizują ze sobą o Puchar Domów. Gryffindor, Ravenclav, Slytherin i Hufflepuff. Od sześciu lat zwyciężają Ślizgoni (Slytherin) z czego naturalnie inne domy nie są zadowolone.
     Rozpoczyna się rok szkolny. Niezwykłe lekcje, masa zadań domowych, nowe twarze i zupełnie nowa rzeczywistość. Rywalizacja podczas lekcji, ale i na boisku quidditcha. Gra czarodziejów wszystkich fascynuje, a przede wszystkim jest wspaniałym sposobem na zdobycie punktów dla swojego domu. Harry, jako pierwszy od bardzo dawna, wstępuje do drużyny, mimo, że jest dopiero na pierwszym roku.
     Nasi bohaterowie mają wiele różnych przygód. Pojawia się tam smok, troll i niezwykły Kamień Filozoficzny, którego tajemnicę po prostu trzeba odkryć samemu...

 *     *     *

     Czytałam ten tom już kiedyś. Przyznam, że przeczytałam i oddałam. Po prostu. Tym razem, sama nie wiem czemu, bardzo mnie wciągnęła. Ciężko mi było się oderwać... Pewnie za chwilę zabiorę się za drugą część :)
     Stała się jedną z moich ulubionych. Mimo, że jest pisana prosto, tak by mogły ją czytać dzieci, to bardzo mi się spodobała.
     Zdecydowanie lektura obowiązkowa.

     Pozdrawiam
   Domena

Autor: J. K. Rowling
Wydawnictwo: MEDIA RODZINA
Rok powstania: 1997
Stron: 327

Komentarze

Popularne posty