Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

OSTATNI NAMSARA - Kristen Ciccarelli


Zakazana miłość. Królestwo targane wojną. Tajemnica, która zmieni wszystko.


Stare historie działały na smoki tak jak klejnoty na ludzi. Żaden smok nie potrafi się im oprzeć.

Jednak opowieści nie tylko je zwabiały. Zwiększały też ich moc.

Po dziesięciodniowym pościgu za smokiem przez skaliste równiny jej niewolnym łowcom brakowało już pożywienia. Stanęła przed wyborem: wracać do miasta bez smoka albo złamać zakaz ojca dotyczący dawnych opowieści.

Jeszcze nigdy nie wróciła z łowów bez zdobyczy i nie zamierzała tego zmieniać. W końcu była iskari i miała zadanie do wykonania.

Opowiedziała więc historię.

*     *     *


     Czy jeśli przez całe życie wszyscy mówią Ci, że coś jest złe - powinieneś w to wierzyć? A może lepiej posłuchać swojego serca? Albo rozumu? Zastanowić się nad tym? I odważyć zrobić to, co uważasz za słuszne...

"Tylko głupiec może być czegoś pewny. To wcale nie sprawia, że ma rację."

     Asha przez pradawne opowieści straciła matkę. Została też przez nie oszpecona. W ramach zemsty i zadośćuczynienia postanowiła wymordować każdego smoka jaki stanie jej na drodze, a nawet wyjść za mąż za Jarka, chłopaka, który ją uratował.

     Czuła do niego wstręt ale musiała być posłuszna woli ojca. Kiedy więc pojawiła się możliwość, by odwołać ślub, Asha zdecydowała się zrobić wszystko, by do wesela nie doszło.

"Okaleczona czy nie, miała bowiem zamiar wytropić Kozu i przynieść ojcu jego głowę. Miała zamiar raz na zawsze skończyć z pradawnymi wierzeniami - choćby to miała być ostatnia rzecz, jaką zrobi."

     Pewnego dnia poznała niewolnika imieniem Torwin. Jak się pewnie domyślacie, miało to zmienić jej życie. Nie tylko wpłynął na jej misję, ale pozwolił jej zobaczyć świat swoimi oczami.

"Wierzę w jednego boga - powiedział, otrzepując ręce. - W Śmierć Miłosierną."

     Z pomocą w jej misji przychodzą też jej najbliżsi - brat Dax i kuzynka Szafira. Na jaw wychodzą tajemnice, przekręty i knowania. Okazuje się, że wokół jest pełno kłamstw i zwyczajnych oszustw. Asha musi dojść do tego i zrozumieć jak naprawdę wygląda świat wokół niej. A my? Towarzyszymy jej w tej podróży.

*     *     *
     Ach! Tak dawno nie miałam kontaktu z czystą fantastyką! Zapomniałam jakie to uczucie i przez kilka pierwszych rozdziałów ciężko mi było się skupić. Wygląda na to, że ostatnio pochłaniały mnie prostsze i mniej poważne książki. Kiedy już udało mi się dopasować do rytmu - naprawdę się wkręciłam...

     Asha stała mi się naprawdę bliska i z zapartym tchem obserwowałam jej losy. Uśmiechałam się i smuciłam razem z nią. Otwierałam usta ze zdziwienia, kiedy odkrywała tajemnice swojego królestwa. Naprawdę cieszę się, że to jeszcze nie koniec!

"Żyła kiedyś dziewczyna, którą przyciągało to, co nikczemne. (...) Nie miało znaczenia, że dawne bajania zabiły jej matkę. Nie miało znaczenia, że sprowadziły śmierć na wielu innych. Dziewczyna dopuszczała te historie do siebie. Pozwoliła im wedrzeć się do jej serca i obudzić w nim nikczemność. Nie zważała na nic."

Recenzja powstała dzięki współpracy z wydawnictwem IUVI.

Autor: Kristen Ciccatelli (strona www)
Wydawnictwo: IUVI
Data premiery: 9 maja 2018
Stron: 411

   Domena

Komentarze

Popularne posty