Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Pax - Sara Pennypacker

Okładka książki Pax
"Odkąd Peter uratował osieroconego liska, on i Pax są nierozłączni. Do czasu, kiedy jego ojciec idzie do wojska i chłopiec musi pojechać do dziadka - a lisa wypuścić do lasu.
Jednak już pierwszej nocy Peter wymyka się z domu dziadka i wyrusza do swojego, oddalonego o setki kilometrów, gdzie ma nadzieję zastać Paxa.
Lis w tym czasie musi się nauczyć, jak przetrwać w dzikim lesie, i na nowo odkryć świat ludzi i zwierząt. Ale wciąż nie traci nadziei, że jego chłopiec po niego wróci.

Czy dwunastolatek dotrze sam do domu? I czy odnajdzie tam Paxa?"

*     *     *

     Absolutnie genialna! Mówię to zupełnie szczerze. Została jedną z moich ulubionych.
     Wzruszająca opowieść o chłopcu, który nie zważając na przeciwności losu, czy fizyczny ból, przemierza setki kilometrów by odnaleźć swojego lisa. Myśl o najukochańszym przyjacielu dodaje mu sił i odwagi. Nie dostrzega grożących mu niebezpieczeństw. Wciąż myśli tylko o tym, jak jego biedny, ukochany zwierzak czuje się sam, w lesie.

Vola zapytała go, po której stronie walczy jego ojciec. (...)
-Po słusznej. (...)
-Chłopcze! Myślisz, że ktokolwiek w całej historii świata wyruszył na wojnę po niesłusznej stronie?

     Pax natomiast czeka na chłopca. Musi nauczyć się żyć w lesie, polować, szukać schronienia i wody. Nie traci nadziei, że któregoś dnia jego chłopiec po niego wróci. Znajduje przyjaciół i wrogów. Poznaje niebezpieczeństwa i uczucie straty osoby bliskiej. Jest świadkiem poczynań ludzi zarażonych wojną. Odkrywa zupełnie nowy świat.

-Mam tu spokój.
-Bo jest tak cicho?
-Nie. Bo jestem dokładnie tu, gdzie powinnam, i robię dokładnie to, co powinnam. To jest spokój.

     Książka pełna mądrych myśli, ciekawych sugestii autorki, które dają nam do myślenia. Opowieść o stracie i miłości, przywiązaniu, dzikiej przyrodzie, o wolności i o wojnie. Z ilustracjami, które na początku nie wydają nam się najpiękniejsze, ale szybko rozumiemy, że są idealne.

*     *     *

Podobny obraz     Porównywana do Małego Księcia. Przyznam, że mnie to trochę zniechęciło. Nie jestem fanką "Małego Księcia". Miłe zaskoczenie! Książka, faktycznie była w stylu Małego Księcia, ale o wiele lepsza! (przynajmniej w moim odczuciu). Pokochałam ją całym sercem, tak jak Peter pokochał Paxa. W mojej biblioteczce zajmie honorowe miejsce.
     Za możliwość jej przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu IUVI.

Autor: Sara Pennypacker
Wydawnictwo: IUVI
Stron: 292
Wydana: 26. 10. 2016.

Domena

Komentarze

Popularne posty