Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

W pierścieniu ognia - Suzanne Collins

KAŻDA REWOLUCJA ZACZYNA SIĘ OD ISKRY
     "Katniss Everdeen i Peeta Mellark zostali zwycięzcami Głodowych Igrzysk. Wygrali, przeciwstawiając się Kapitolowi i okrutnym regułom śmiertelnej gry. Ocalili życie, zyskali sławę i bogactwo, jednocześnie stając się- ku swojemu przerażeniu- symbolem buntu, którego zarzewie tli się w dystryktach.
     Kapitol pragnie zemsty. Prezydent Snow nie znosi nieposłuszeństwa. Jubileuszowe, 75. Głodowe Igrzyska przejdą do historii.
     Plotki o tajnym Trzynastym Dystrykcie, wydarzenia z Tournee Zwycięzców i przekazywane z rąk do rąk symbole kosogłosa wzniecą rebelię, w której Katniss i Peeta odegrają- po części nieświadomie- najważniejszą rolę."

*   *   *

     Ta część była lepsza niż poprzednia. Dlaczego? Pewnie dlatego, że nie widziałam ekranizacji tego tomu, a poprzedniego tak, przez co okropnie mi się ciągnęło. Tym razem było zupełnie inaczej. Bardzo mi się spodobała i szybko ją przeczytałam. Niestety z dodaniem recenzji było gorzej... To przez egzaminy.

*   *   *

     Jak widzicie drugi tom też udało mi się dostać w nowej, ślicznej okładce. Jest po prostu fantastyczna. Papier jest czysty, biały i dosyć ciężki a litery duże i czytelne.
     Przyzwyczaiłam się już do narracji pierwszoosobowej i w czasie teraźniejszym, dzięki temu teraz szybciej mi się czyta.
     Denerwuje mnie jednak to, że w opisie jest tyle spojlerów...

*   *   *

     Nasi bohaterowie prowadzą w miarę spokojne życie w Dwunastym dystrykcie. Nagrodą za zwycięstwo w Igrzyskach Głodowych były domy w Wiosce Zwycięzców, więc wiedzie się im naprawdę nieźle w porównaniu z resztą dystryktu. Oczywiście w Kapitolu są znacznie bogatsi, ale to akurat najmniejszy problem Katniss i Peety. 

"Człowiek się dostosowuje i wydaje mu się, że jakoś sobie poradzi, bo przecież nie jest tak źle, aż tu nagle..."

     Bohaterowie muszą się szykować do Tournee podczas którego będą zwiedzać każdy dystrykt i Kapitol, by się zaprezentować i przyjąć gratulacje. Jednak w niektórych dystryktach czuć rosnące napięcie. Potwierdza to też prezydent Snow...

"Katniss Everdeen, dziewczyna, która igra z ogniem, wznieciła iskrę, a ta, nieugaszona w porę, podpaliła całe Panem i rozpętała piekło."

     Katniss znajduje się w ślepym zaułku i jedyne co może zrobić to kontynuować grę do której zmusił ją Snow i rosnący bunt. Jednak prezydent ma co do niej inne plany. Bardzo okrutne.

"-Co wtedy?

-Wtedy pamiętaj, kto jest twoim prawdziwym wrogiem. To tyle."


*   *   *

     O wiele szybciej przeczytałam niż pierwszy tom. Bardziej mnie zaciekawiła. Były dwa momenty kiedy ciarki przebiegały mi po plecach i kilka momentów wzruszenia. Wciągnęłam się w nią i już nie mogę się doczekać kiedy przeczytam kolejny tom.

*   *   *

     Autor: Suzanne Collins
     Stron: 359
     Wydawnictwo: Media Rodzina
     Rok wydania: 2013 (nowe wydanie)



     Pozdrawiam i zapraszam w poniedziałek na recenzję ostatniego tomu.
   Domena

Komentarze

Popularne posty