Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Kosogłos - Suzanne Collins

TRZECIA CZĘŚĆ BESTSELLEROWEJ TRYLOGII IGRZYSKA ŚMIERCI
     "Katniss Everdeen, dziewczyna, która igra z ogniem, przeżyła Ćwierćwiecze Poskromienia, ale jej dom został w odwecie zniszczony przez Kapitol. Teraz mieszka wraz z matką i siostrą w Trzynastce- legendarnym podziemnym dystrykcie, który wbrew kłamliwej propagandzie przetrwał, a co więcej, szykuje się do rozprawy z dyktatorską władzą.
     Katniss, mimo początkowej niechęci, wykończona psychicznie i fizycznie ciężkimi przeżyciami na arenie, zgadza się zostać Kosogłosem- symbolem oporu przeciw kapitolińskiemu tyranowi. Zadanie to jednak nie będzie łatwe, bo dziewczynie przyjdzie się mierzyć nie tylko z żołnierzami znienawidzonego prezydenta Snowa, ale także z własnymi dylematami moralnymi. Czy podczas wojny jest miejsce na uczucia, takie jak miłość lub współczucie? Gdzie leży granica między własnym dobrem a poświęceniem się dla innych? Wreszcie- czy wojna może naprawdę usprawiedliwić nawet najbardziej okrutne postępowanie wobec ludzi?"

*     *     *

     Kolejny ostatni tom. W innym wydaniu, bo tylko takie było pod ręką. Ta okładka też nie jest taka zła, ale w porównaniu do innych... W wydaniu zmieniła się tylko okładka. Cała reszta zostaje. Taki sam papier, druk, zapach.

*     *     *

     Zdecydowanie najbardziej krwawa część. Wojna trwa w najlepsze. Bohaterowie ponownie znajdują się w centrum zamieszania. Teraz niestety nie jest tak łatwo podejmować decyzje... Z każdym ruchem Katniss ginął niewinni ludzie...

"Katniss Everdeen, dziewczyna, która igra z ogniem, dalej wznieca pożar."

     Katniss ma masę kłopotów. Musi martwić się o ukochanych i rodzinę. Rebelianci walczą o wolność a Katniss jest zmuszona im pomóc. Rozpaczliwa walka. Zabarwiona mentalnymi potyczkami.

"Dlaczego nie zginęłam? Powinnam nie żyć. Byłoby najlepiej dla wszystkich gdybym odeszła..."

     Niezwykle ciężko napisać coś o niej, by nie zdradzić czegoś ważnego. I tak wystarczająco dużo zdradza opis...

     Ostateczne starcie Katniss i prezydenta Snowa. Rebelianci walczą o Panem i dają z siebie wszystko. Tajemnicza Trzynastka okazuje się być świetnie zorganizowanym miastem, którego zniszczenie nie jest takie łatwe, jakby się mogło wydawać.
     Na jaw wychodzą też plany i taktyka Snowa. Katniss natomiast musi walczyć ze sobą, z bólem, chęcią zemsty i rozdarciem między miłością, wojną a rodziną.

"Możesz nas torturować, możesz nas zasypywać bombami i puszczać z dymem nasze domy, ale spójrz na to. (...) Ogień się rozprzestrzenia! (...) Jeśli spłoniemy, ty spalisz się razem z nami!"

*     *     *

     Zaskakujący koniec, przynajmniej dla mnie. Jeśli mam być szczera to wolałabym inne zakończenie. ;)
     Dla mnie trochę zbyt krwawa, ale w sumie mogłam się tego spodziewać. Bardziej podobał mi się drugi tom.
     Wciągająca i ciekawa, jak cała trylogia. Nie żałuję poświęconego jej czasu.
     Warto przeczytać i dostrzec coś więcej niż to jacy Peeta i Gale są wspaniali i w ogóle... Bo nie po to jest ta książka.

*     *     *

     Autor: Suzanne Collins
     Stron: 373
     Wydawnictwo: Media Rodzina
     Rok wydania: 2010 (stare wydanie)


     Pozdrawiam
   Domena


Komentarze

Popularne posty