Przejdź do głównej zawartości

Polecane

|Recenzja serialu| House of Cards

      Odkąd mam Netflixa seriale stały się moją pasją. Spędzam na ich oglądaniu naprawdę sporą część dnia. Na szczęście robię dużo rzeczy w trakcie oglądania, no cóż... Mulititasking to chyba moje główne uzależnienie 😉      O tym serialu było głośno i ja oczywiście zastanawiałam się, czy jest on naprawdę tak dobry. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, bo w końcu serial o polityce... Czy ja wiem? Staram się unikać takich tematów w swoim otoczeniu. Okazało się, że kompletnie nie miałam racji. *     *     *      Serial składa się z 6 sezonów . Każdy po 13 odcinków (z wyjątkiem ostatniego, który ma ich zaledwie 8, ale ostatni sezon w ogóle jest wyjątkowy). Odcinki mają po ok. 52 minuty , co daje nam ponad 63 godziny .      Powstawał on w latach 2013 - 2016 i legalnie obejrzeć możemy go wyłącznie na Netflixie.      Farncis Underwood jest wysoko postawionym człowiekiem. Z pozoru wydaje się, że to nie on rządzi w polityce. Prawda jest taka, że ten geniusz wie za jakie sznurki pociągnąć,

Harry Potter i przeklęte dziecko - J. K. Rowling, Jack Thorne i John Tiffany

ÓSMA HISTORIA.
DZIEWIĘTNAŚCIE LAT PÓŹNIEJ...

Okładka książki Harry Potter i Przeklęte DzieckoHarry Potter nigdy nie miał łatwego życia, a tym bardziej nie ma go teraz, gdy jest przepracowanym urzędnikiem Ministerstwa Magii, mężem oraz ojcem trójki dzieci w wieku szkolnym.

Podczas gdy Harry zmaga się z natrętnie powracającymi widmami przeszłości, jego najmłodszy syn Albus musi zmierzyć się z rodzinnym dziedzictwem, którego nigdy nie chciał przyjąć. Gdy przyszłość zaczyna złowróżbnie przypominać przeszłość, ojciec i syn muszą stawić czoło niewygodnej prawdzie: że ciemność nadchodzi czasem z zupełnie niespodziewanej strony.

Harry Potter i przeklęte dziecko, nowa opowieść autorstwa J. K. Rowling, Jacka Thorne'a i Johna Tiffany'ego i nowa sztuka Jacka Thorne'a, to ósma historia w serii oraz pierwszy autoryzowany spektakl teatralny ze świata Harr'ego Pottera. Niniejsza edycja specjalna scenariusza sztuk, która miała premierę na londyńskim West Endzie 30 lipca 2016, pozwala czytelnikom na całym świecie zapoznać się z dalszymi losami Harry'ego, jego rodziny i przyjaciół.

Sztuka wyprodukowana przez Sonia Friedman Productions, Colin Callender oraz Harry Potter Theatrical Productions.

*     *     *

     Ten scenariusz pożyczyła mi przyjaciółka, za co serdecznie dziękuję. Zakochana w historiach o Harrym Potterze przeczytała ją w 2,5h.
     Mi zajęło to trochę więcej czasu, gdyż podchodziłam do niej przez kilka dni.
     Rzeczywiście czytało się szybko, łatwo i przyjemnie. Bez zbędnych opisów. Niestety w niektórych momentach przypominałam sobie jak wyglądały poprzednie książki J.K. Rowling, z opisami, dzięki czemu po prostu... jakoś lepiej się  je czytało. Wtedy zaczęło mi brakować właśnie tych opisów, które nie raz bardzo nas denerwują.
     Pomysł bardzo ciekawy, wykonanie świetne. Niestety całą magię psuje to, że nie mogę wybić sobie z głowy że książka powstała, zdaniem wielu, "dla kasy". Zgadzam się z nimi. Harry Potter już minął. Oczywiście on będzie nadal! Wiele osób wciąż go kocha! Ale ten wielki BUM się skończył. A ta książka jest... rozgrzebywaniem tego. Tak samo jak wydawanie w formie książki opowiadania, które od dawna są dostępne na pottermore.com
     To wszystko psuło. Chętnie obejrzałabym to na żywo. Niestety gdzieś pod koniec miałam wrażenie, że autorzy zapomnieli, że ma to być grane na scenie i niektóre fragmenty bardzo trudno będzie przenieść na scenę, tak żeby nie wyglądało to kiczowato. Dlatego jestem ciekawa jak to wygląda w rzeczywistości.

*     *     *

Znalezione obrazy dla zapytania J. K. Rowling, Jack Thorne i John Tiffany     Podsumowując - podobała mi się. Ale racjonalne myślenie psuło mi wszytko. :/ A szkoda. Fajnie by było przeczytać to nie zastanawiając się jak to zostanie przedstawione na scenie.

Autorzy: J. K. Rowling, Jack Thorne i John Tiffany
Wydawnictwo: Media Rodzina
Stron: 365
Wydana: 22 października 2016

   Domena

Komentarze

Popularne posty